So značkou BMW si každý okamžite spojí tri veci – Semira Gerkhana, arogantných šoférov a ikonické logo. Kým prvé dve veci zostávajú nemenné, symbol automobilky sa dočkal faceliftu.
Na prvý pohľad pôsobí logo menej výrazne a je horšie viditeľné. Čo sú presne tie dve základné vlastnosti, ktoré dobré logo nemá mať. Čierny kruh bol odstránený vraj preto, aby značka lepšie vyjadrovala inovatívnosť a otvorenosť, no mnohé média nemajú pre zmenu pochopenie.
Ako vidieť, nemecká automobilka počas svojej storočnej histórie už zaznamenala zopár kozmetických zmien svojho loga. Väčšinou predstavovali len drobné úpravy a BMW sa nikdy príliš nevzdialilo od originálneho symbolu. Tohtoročná novinka vznikla v spolupráci s mníchovským štúdiom BECC Agency.
Čo má vlastne logo firmy symbolizovať? Spoločnosť vo svojich počiatkoch vyrábala letecké motory, a preto je celkom logické, že modro-biely kruh predstavuje vrtuľu. Vôbec to ale tak nie je.
Modré a biele štvorce sa nachádzajú na štátnom znaku Bavorska, ktorým sa BMW inšpirovalo. Zákon ale zakazoval používať v marketingu štátne symboly, preto je poradie bielej a modrej vymenené.
Zdroj: bmw.com