Od nedele vstupujú v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK) do platnosti výrazné zmeny v tarifnom systéme. Počet tarifných zón sa znižuje z pôvodných 56 na 19 väčších, čím sa má cestovanie stať jednoduchším, prehľadnejším a spravodlivejším. Zmeny zavádza organizátor systému Bratislavská integrovaná doprava (BID), pričom zároveň dochádza aj k úprave cien cestovného.
Jednou z kľúčových noviniek je vznik tzv. veľkého prstenca – rozšírenej zóny 111. Tá spája viacero okolitých obcí pri Bratislave vrátane okresného mesta Pezinok. Táto zóna nahrádza viaceré menšie a uľahčuje tak orientáciu v systéme. Cestujúci do vzdialenejších oblastí si navyše vystačia s lístkami pokrývajúcimi menej zón, čo môže v niektorých prípadoch znížiť cenu cestovania.
Web Startitup už pred pár dňami informoval, že k meniacim sa cenám bratislavskej MHD sa upravia aj ceny vlakovej dopravy ZSSK. Niektoré typy lístkov zdražejú až o 125 %. V prípade mestskej hromadnej dopravy v Bratislave ale našťastie o takých cenových posunoch hovoriť nemôžeme.
Zmeny v cenách
V samotnej Bratislave zostávajú zachované tarifné zóny 100 a 101. Pri výpočte cestovného sa však zóna 100 bude po novom počítať len ako jedna zóna. Cena ročného predplatného lístka (električenky) pre mestské zóny sa zvýšila na 263 eur. Základný 30-minútový lístok stojí 1,20 eura, pri elektronickej forme 1,09 eura. Zľavnený lístok vyjde na 0,60 eura, resp. 0,55 eura elektronický.
Zmeny sa nedotknú predplatných lístkov pre deti a mládež vo veku 6 až 18 rokov, s výnimkou regionálnych zón. Seniori nad 70 rokov môžu naďalej využívať SeniorPas v nezmenenej podobe. Predĺžila sa aj platnosť dovozného a batožinového lístka z pôvodných 180 na 300 minút, pričom cena zostáva 0,60 eura (0,55 eura pri elektronickom lístku).
Zakúpené predplatné lístky podľa starého systému budú naďalej platné až do konca ich platnosti a budú akceptované u všetkých zapojených dopravcov. Papierové jednorazové lístky so starými zónami ukončia svoju platnosť až na konci augusta.
V IDS BK sú zapojení dopravcovia Dopravný podnik Bratislava, Arriva Mobility Solutions, Železničná spoločnosť Slovensko (regionálne vlakové linky S8 – S65 a R20 – R60) a Leo Express (vlakové linky S70 a R70). Viac informácií sa dá dohľad na webe IDSBK.
