Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Utorok 16.4.2024
sk
Dana, Danica
cz
Irena
, Irini

Mladý dizajnér Viktor Hertz zo švédskeho mesta Uppsala vytvoril sériu obrázkov, na ktorých s humorom premenováva logá známych firiem. Trefnými menami tak odkrýva ich skutočnú esenciu. Jeho práce sú inšpirované popkultúrou, na ktorú reaguje úprimne a vtipne, takisto aj s určitou dávkou sarkazmu. Koniec koncov, posúdiť môžeš aj sám, či by podľa teba neboli jeho mená týchto značiek o čosi výstižnejšie.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Mnoho ľudí oceňuje služby Netflixu – najmä to, že na pokračovanie svojho obľúbeného seriálu nemusia čakať, ale môžu rovno zhltnúť celú sériu. Viktor úderným re-dizajnom poukazuje na skutočnosť, že nám vďaka tomu môžu unikať dôležité veci. Napríklad spánok, ale aj intímne chvíľky s partnerom. V logu teda zostáva prvé a posledné písmeno z pôvodného mena, ale premenovanie na Žiaden spánok, žiaden sex nás núti k zamysleniu.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Firma Samsung zvádza už celé roky boj so svojím hlavným konkurentom, kým nie je nikto iný než Apple (pozri nižšie). Kórejský výrobca elektroniky bol premenovaný na Samething (Rovnaká vec), ako narážka na jeho hlavného soka, ktorý je známy tým, že sa snaží „myslieť inak“. Veď aj Samething sa snaží myslieť inak – len akosi úplne rovnako ako Apple.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Švédsky dizajnér sa oprel aj o celosvetových šíriteľov epidémie obezity. Napríklad zlaté oblúky rýchleho občerstvenia McDonald’s sú tak ovenčené priliehavým pomenovaním McDiabetes. Závislákov na ich tukom a cukrom napitom jedle by však takáto zmena mena iste sotva odradila, táto spoločnosť totiž rastie do gigantických rozmerov už vyše 60 rokov – a úmerne spolu s ňou aj naše telá.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Aj jeden z najpopulárnejších seriálov súčasnosti Game of Thrones (Hra o tróny) sa dočkal ironického spracovania svojho povestného loga. Príbeh plný necenzurovaného násilia a nahoty dostal výstižný názov Striekajúca krv a kozy. Niet epizódy, kde by sa tieto veci neobjavili, takže týmto premenovaním dizajnér vskutku trafil do čierneho.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Ani ďalší reťazec rýchleho občerstvenia sa nevyhol reparácii. Fast food vládnuci burgerom, Burger King, sa u Viktora teší prekrsteniu na základe toho, ako mení postavy svojich verných zákazníkov. Názov mu upravil na Bigger Hips (Väčšie zadky). To by sa nepochybne dalo vztiahnuť na mnohé ďalšie reťazce s nie veľmi zdravými jedálnymi lístkami, do pôvodného loga však zmenený názov dobre pasuje.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Logo úspešnej komiksovej spoločnosti Marvel bolo zmenené na Hlavne CGI a hlášky, čo sú ozaj poznávacie rysy marveláckych blockbusterov. Bez kvalitných počítačových efektov a vtipných postáv ako Ironman by totiž marvelácke filmy ani náhodou dnes nežali také zázračné úspechy a zostali by len pri takých, na akých momentálne kvasí kedysi úspešnejšie DC – komiksová spoločnosť, čo svet obdarila Batmanom a Supermanom.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Spoločnosť Walta Disneyho sa blíži pomaly, ale isto k svojmu stému výročiu. Napriek deduškovskému veku si z neho mladý dizajnér trúfa vystreliť. Premenoval ho na Veľmi gýčovité filmy a niečo na tom iste bude. U disneyoviek však ich overená sentimentálna receptúra zaberá účinne a kasy zväčša plní úspešne dodnes, takže spoločnosť nemá dôvody ju meniť.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Ďalší americký reťazec pridávajúci ľuďom na váhe sa dostal do tohto úprimného zoznamu. Hoci sa Starbucks sústredí na kávu, pridáva do nej toľko sladkých sirupov a iných zbytočných kalórií, že bol oprávnene prekrstený na Kombo cukrových bômb. Spolu s McDiabetom a Väčšími zadkami tak robí ľudským postavám medvedie služby.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Kedysi sa stránka MySpace tešila obrovskej popularite a poskytovala svojim užívateľom potrebný online priestor. To však boli časy ešte pred Facebookom, čo sú pre mnohých z nás časy, keď ešte dinosaury behali po svete a na internet sa pripájalo káblom. Snáď len z nostalgie ho Viktor ako ročník ’83 zobral ešte na milosť a udelil mu toto slávnostné premenovanie: Už žiadny priestor pre nás.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Mnoho kancelárii uprednostňuje k práci služby operačného systému Windows od Microsoftu pred appleovským iOSom či nedajbože Linuxom (ak je ten ešte vôbec nažive). Snáď aj práve pre túto preferenciu korporácií si systém vyslúžil nové meno, v preklade Budem chvíľu pracovať. Po práci sa máš zrejme ísť zabávať s iným operačným systémom. Pokiaľ nemáš Windows aj doma, to potom zrejme pracuješ neustále.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Športové autíčka Porsche sa tešia veľkej popularite u starnúcich pánov, ktorým má naleštená kapota kabrioletu pomôcť zahnať krízu stredného veku. Nemusí to však nevyhnutne súvisieť len s rastúcim vekom. Podľa dizajnéra ide o značku, ktorá niečo kompenzuje u pánov ktorejkoľvek generácie a preto ju nazval Predlžovač penisu.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Priznaj sa, koľkokrát v práci tráviš radšej čas na Facebooku, až kým naokolo nejde šéf a v panike to preklikneš na čosi iné, ideálne pracovne zamerané. Sociálna sieť nám neustále slúži ako dobrý nástroj, keď sa nejakej práci, či úlohe chceme vyhnúť a tak si vyslúžila nové meno Prokrastinácia.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

Tak ako jeho kórejského konkurenta, už vyššie spomenutý Samsung (alebo Samething), si dizajnér zobral na paškál aj americkú firmu Apple. Zákazníci tejto firmy často apelujú na uhladený a pôsobivý vzhľad výrobkov, no iphony, ipady a macbooky stoja nemalé peniaze, čo Viktora inšpirovalo k výstižnému logu, ktorého preklad znie Zovňajšok je drahý.

https://www.sadanduseless.com/logo-truth/

A na záver tu máme nostalgickú pripomienku z detských čias, keď pre mnohých z nás bola fínska značka Nokia najvyššou métou mobilných telefónov. Nielenže bola tak odolná, že sa s ňou dal hrať futbal, ale ponúkala aj ozajstné hry ako hadíka či vesmírnu strieľačku. Dnes však majú deti iné očakávania, a tak sa dočkala názvu: Žiadne decká už naše telefóny nechcú.

Zdroje: viktorhertz.com, sadanduseless.com
Titulná fotka: viktorhertz.com


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.