Všetci vieme, že streamovacie služby ako Spotify alebo Netflix používajú prepracované algoritmy na to, aby divákovi vedeli navrhnúť obsah, ktorý ho zaručene zaujme. O týchto čarovných systémoch je zároveň rozšírených mnoho mýtov a dohadov.
TikTokerka @nilenochill, ktorá podľa svojich slov pracovala tri roky pre Netflix, sa rozhodla podeliť o svoje poznatky zo zákulisia fungovania streamovacieho gigantu.
Prispôsobené sú dokonca aj náhľadové obrázky!
Nile videom reagovala na príspevok druhého TikTokera, ktorý tvrdil, že ak náhľadový obrázok titulu zobrazuje len jednu postavu, používateľovi sa zobrazí postava hraná hercom, s ktorým pozeral filmy v minulosti. Nile toto tvrdenie označila za nepravdivé.
Bývalá zamestnankyňa Netflixu hovorí o tom, že všetky náhľadové obrázky sú prispôsobené, avšak iným spôsobom. Náhľady sa upravujú tak, aby sa titul prispôsobil vkusu konkrétneho diváka.
Dá sa to vysvetliť jednoduchým príkladom: ak je reč o hororovej komédii, fanúšikovi komédií sa zobrazí náhľad zdôrazňujúci komediálnu stránku filmu. Milovník hororov zasa dostane temnejší obrázok, sústreďujúci sa na hororový aspekt. Výraznú rolu v tomto procese zohráva práca s farbami a so svetlom.
Na záver videa Nile dodala dôležitú vec. Zdôraznila, že Netflix tituly neodporúča na základe kritérií, ako je vek, pohlavie či lokalita používateľov, ale na základe ich správania a preferencií z minulosti.
Čo hovorí sám Netflix?
Zdá sa, že poznámku Nile o tom, že Netflix nesleduje demografické údaje používateľov, potvrdzuje samotný streamovací gigant. Priamo na stránke venovanej objasneniu systému odporúčaní Netflix uvádza niekoľko faktorov, podľa ktorých odporúčania vznikajú. Informácie ako vek, pohlavie či lokalita medzi nimi naozaj nie sú.
Netflix zrejme prišiel na to, že tieto faktory nijakým spôsobom nedefinujú divácke preferencie. Oveľa presnejším základom na predikcie toho, čo sa komu bude páčiť, je správanie divákov s podobným vkusom. Netflix si teda ľudí „škatuľkuje“ predovšetkým na základe toho, čo sledovali v minulosti, a vytvára si akési divácke typy.
Tieto typy sú definované aj ďalšími ukazovateľmi, ktoré Netflix spomína na stránke. Je to napríklad denná doba, kedy Netflix sledujú, typ zariadenia, ktoré používajú, a množstvo času, ktoré na Netflixe zvyčajne strávia.