Hoci je výkonný riaditeľ spoločnosti Meta Mark Zuckerberg pomerne kontroverznou postavou, sociálne siete Facebook a Instagram to nijako neovplyvňuje. Momentálne patria medzi tie najpopulárnejšie. Instagram na mesačnej báze aktívne využívajú viac ako dve miliardy ľudí, Facebook dokonca takmer tri. Bude toto číslo v dohľadnej dobe rapídne klesať?
Podľa informácií portálu The New York Times chystá americký internetový gigant nečakané zmeny. Tie sa budú týkať len používateľov z Európskej únie. Spoločnosť Meta Platforms zvažuje zavedenie nových verzií Facebooku a Instagramu, na ktorých používateľov nebudú rušiť všadeprítomné reklamy. Tieto verzie majú byť spoplatnené doposiaľ bližšie nešpecifikovanou sumou.
Meta nechce zarobiť, len sa prispôsobuje
Cieľom spoplatnených aplikácií nie je zarobiť. Spoločnosť Meta nimi údajne len odpovedá na prísnejšiu regulačnú politiku, ktorú Európska únia v spojitosti so sociálnymi sieťami zavádza. Európska únia čoraz väčšmi „rýpe“ do toho, že sociálne siete vo veľkom zbierajú používateľské dáta, ktoré následne využívajú na kvalitnejšie sprostredkovanie cielených reklám.
Verzie sociálnych sietí bez reklám by mali tento problém vyriešiť. Bezplatné verzie Facebooku aj Instagramu by však mali ostať naďalej dostupné, a to aj pre používateľov z Európskej únie.