Byť čašníkom znamená nevyliať niekomu na hlavu plný pohár koly, aj keď by si veľmi chcel. Znamená to zachovať si vážnu tvár, keď sa ťa niekto pýta, či je to kuracie z ovce alebo barana. A v neposlednom rade to znamená aj stáť štrnásť hodín na nohách, mať otlaky až za ušami a s úsmevom na tvári čeliť zákazníkom, ako sú títo.
Miestami je to naozaj na slučku. Čašníci z Redditu sa nedávno podelili o tie najbizarnejšie sťažnosti zákazníkov, ktorí chceli vrátiť jedlo alebo peniaze, hoci ich dôvody nedávali vôbec žiadny zmysel. My sme tie najvtipnejšie z ich príhod vyzbierali v tomto článku, tak sa teda poďme na ne pozrieť.
1. Žena nám vrátila vanilkovú ľadovú kávu, pretože bola hnedá a vanilkové veci majú byť biele.
2. Pýtam sa slečny, aký je jej tuniakový sendvič. „Úprimne, nie veľmi dobrý,“ odpovedá mi, tak chcem vedieť, kde bol problém. „Viete, ja nemám veľmi rada tuniaka a celý ten sendvič chutil ako tuniak.“ Po tom, čo som sa ubezpečila, že si naozaj objednala tuniakový sendvič, som sa jej spýtala, či to môžeme nejako napraviť. „Mohli by ste to zobrať do kuchyne a stlmiť niečím tú rybaciu pachuť?“
3. Pani chcela vrátiť burger, pretože žemľa bola posypaná sezamovými semienkami, ktoré sa vyrábajú z bravčového mäsa a ona „neje bravčové“. Chvíľu som si myslel, že ma klame sluch, potom zase, že celý život žijem v omyle. Pre istotu som skontroloval informácie na balení a čuduj sa svetu, v sezamových semienkach žiadne mäso nie je.
4. Párik si objednal mušle s hranolčekmi. Keď som pred nich položila taniere, obaja začali rátať mušle aj hranolčeky a dospeli k záveru, že v jednom tanieri je ich menej. Snažila som sa im vysvetliť, že jedlo je na váhu, nie na počet mušlí a hranolčekov, ale bez úspechu. O pár minút som sa teda vrátila s dvomi extra mušľami a šiestimi hranolčekmi a v duchu som sa modlila, aby sa nimi zadrhli.
5. Doteraz si pamätám toho magora, čo chcel vrátiť plnú sumu za jedlo, ktoré zjedol, pretože boli dve hodiny ráno (sme nonstop prevádzka) a ja som sa usmieval. „Nikto sa neusmieva o druhej ráno. Na ten váš vyškerený ksicht sa nedá pozerať.“
6. Pani sa sťažovala, že jej paradajková polievka je studená. Neservírujeme paradajkovú polievku. Priniesla si ju z inej reštaurácie.
7. U nás v reštaurácii ponúkame domáci chlieb. Jedna pani ho chcela vymeniť s tým, že – a to teraz citujem – chutí, akoby sme ho práve vytiahli z rúry. Chlieb v obchode sa podľa nej piekol asi na radiátore.
8. Pán sa vytočil do nepríčetnosti, pretože sme mu dali príliš veľa zemiakov. „Vidíte ten stôl?“ ukázal na stôl vedľa seba. „Oni majú menej.“ Trval na tom, že to zoberiem naspäť do kuchyne a trochu z nich uberiem.
9. Kolegyňa čašníčka sa vrátila do kuchyne s Cézar šalátom, pretože „nie je teplý“. Šupli sme ho do mikrovlnky a zákazník bol nadšením bez seba.
10. Žena chcela vrátiť palacinky, pretože v nich našla dlhý čierny vlas. Ja mám krátke svetlé vlasy, náš kuchár má kompletne vyholenú hlavu. Hádajte, kto mal ako jediný široko-ďaleko dlhé čierne vlasy? Presne tak. Ona.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane