Byť čašníkom znamená nevyliať niekomu na hlavu plný pohár koly, aj keď by si veľmi chcel. Znamená to zachovať si vážnu tvár, keď sa ťa niekto pýta, či je to kuracie z ovce alebo barana. A v neposlednom rade to znamená aj stáť štrnásť hodín na nohách, mať otlaky až za ušami a s úsmevom na tvári čeliť zákazníkom, ako sú títo.
Miestami je to naozaj na slučku. Čašníci z Redditu sa nedávno podelili o tie najbizarnejšie sťažnosti zákazníkov, ktorí chceli vrátiť jedlo alebo peniaze, hoci ich dôvody nedávali vôbec žiadny zmysel. My sme tie najvtipnejšie z ich príhod vyzbierali v tomto článku, tak sa teda poďme na ne pozrieť.
1. Žena nám vrátila vanilkovú ľadovú kávu, pretože bola hnedá a vanilkové veci majú byť biele.
2. Pýtam sa slečny, aký je jej tuniakový sendvič. „Úprimne, nie veľmi dobrý,“ odpovedá mi, tak chcem vedieť, kde bol problém. „Viete, ja nemám veľmi rada tuniaka a celý ten sendvič chutil ako tuniak.“ Po tom, čo som sa ubezpečila, že si naozaj objednala tuniakový sendvič, som sa jej spýtala, či to môžeme nejako napraviť. „Mohli by ste to zobrať do kuchyne a stlmiť niečím tú rybaciu pachuť?“
3. Pani chcela vrátiť burger, pretože žemľa bola posypaná sezamovými semienkami, ktoré sa vyrábajú z bravčového mäsa a ona „neje bravčové“. Chvíľu som si myslel, že ma klame sluch, potom zase, že celý život žijem v omyle. Pre istotu som skontroloval informácie na balení a čuduj sa svetu, v sezamových semienkach žiadne mäso nie je.
4. Párik si objednal mušle s hranolčekmi. Keď som pred nich položila taniere, obaja začali rátať mušle aj hranolčeky a dospeli k záveru, že v jednom tanieri je ich menej. Snažila som sa im vysvetliť, že jedlo je na váhu, nie na počet mušlí a hranolčekov, ale bez úspechu. O pár minút som sa teda vrátila s dvomi extra mušľami a šiestimi hranolčekmi a v duchu som sa modlila, aby sa nimi zadrhli.
5. Doteraz si pamätám toho magora, čo chcel vrátiť plnú sumu za jedlo, ktoré zjedol, pretože boli dve hodiny ráno (sme nonstop prevádzka) a ja som sa usmieval. „Nikto sa neusmieva o druhej ráno. Na ten váš vyškerený ksicht sa nedá pozerať.“
6. Pani sa sťažovala, že jej paradajková polievka je studená. Neservírujeme paradajkovú polievku. Priniesla si ju z inej reštaurácie.
7. U nás v reštaurácii ponúkame domáci chlieb. Jedna pani ho chcela vymeniť s tým, že – a to teraz citujem – chutí, akoby sme ho práve vytiahli z rúry. Chlieb v obchode sa podľa nej piekol asi na radiátore.
8. Pán sa vytočil do nepríčetnosti, pretože sme mu dali príliš veľa zemiakov. „Vidíte ten stôl?“ ukázal na stôl vedľa seba. „Oni majú menej.“ Trval na tom, že to zoberiem naspäť do kuchyne a trochu z nich uberiem.
9. Kolegyňa čašníčka sa vrátila do kuchyne s Cézar šalátom, pretože „nie je teplý“. Šupli sme ho do mikrovlnky a zákazník bol nadšením bez seba.
10. Žena chcela vrátiť palacinky, pretože v nich našla dlhý čierny vlas. Ja mám krátke svetlé vlasy, náš kuchár má kompletne vyholenú hlavu. Hádajte, kto mal ako jediný široko-ďaleko dlhé čierne vlasy? Presne tak. Ona.
11. Pani chcela vrátiť syrové nachos, ktoré si objednala cez donášku. Týždeň dozadu! Prišla na večeru so svojím synom, vytiahla z kabelky nachos v plastovej dóze a snažila sa mi vysvetliť, že na nich nebolo dosť syra. Ešte raz opakujem – objednala si ich pred týždňom.
12. Pracovala som vo vegánskej reštaurácii a chalan poslal naspäť jedlo, lebo „chutilo príliš dobre“. Podľa neho to znamená, že v tom je niečo nevegánske. Po zvyšok večere smutne sedel nad pohárom vody a prizeral sa, ako si jeho kamaráti užívajú jedlo. Nuž, jeho smola.
13. Muž nám vrátil francúzsku cibuľovú polievku, pretože v nej plávalo príliš veľa cibule.
14. Pán si objednal jedlo s tromi farebnými prevedeniami mrkvy a len podotýkam, že to presne takto bolo uvedené v jedálnom lístku. Potom odmietol zjesť fialovú mrkvu, lebo je „určite spálená“. Snažil som sa mu vysvetliť, že taká tmavá je od prírody. Dokonca som mu doniesol z kuchyne ukázať jednu surovú. Nič. Nula bodov. Je to zhorené a on chce vrátiť peniaze. Niektorí ľudia sú fakt mimo.
15. Pracovala som v reštaurácii, ktorá servírovala výhradne ryby a morské plody. Žena si objednala grilovaného lososa. Ešte som to pred ňu ani nepoložila, už to chcela vrátiť, lebo si „neuvedomila, že v tom bude ryba“.
16. Pani nám vrátila jedlo s tým, že je príliš horúce, vraj ho máme schladiť. Neviem, čo čakala, že s tým urobíme. Na pár minút sme ho postavili na parapet a bolo.
17. Obsluhovala som na raňajkách hotelových hostí a jedna žena trvala na tom, že horúca voda v automate nie je dosť horúca, aby si ňou zaliala čaj. Tak som jej priniesla druhú. Stále nebola dosť horúca. Už som to nevydržala a opýtala sa jej, či by si želala radšej vodnú paru, lebo čo sa tekutého skupenstva týka, toto je proste strop. Urazila sa a odišla.
18. „Tie krutóny sú príliš hlučné. Nepočujem manžela!“
19. Vždy, keď si zákazník objedná pečené kuracie stehno, viem, že to bude zážitok. Áno, pane, aj na kurati je tmavé mäso. Áno, to je žila. Áno, je to stehno, je v ňom kosť. Áno, ubezpečujem vás, že aj kura má kosti. Nie, nie je to hovädzie. Keby som mal euro za každý raz, čo som povedal jednu z týchto viet, nemusel by som robiť čašníka.
20. Žena poslala naspäť rybu, pretože vraj nebola čerstvá. „Môj manžel je rybár a tiež si to myslí,“ povedala, zatiaľ čo jej manžel bezducho hľadel do taniera. Naša reštaurácia je na Havaji a môžem všetkých ubezpečiť, že ryby, ktoré večer servírujeme, ešte ráno plávali.