Česká stránka zbiera tie najhoršie reklamné príspevky českých a slovenských influencerov (3. časť)

Mať internetové publikum neznamená, že si môžeš robiť čokoľvek.


Český instagramový účet Svět influencerů by pre fanúšikov EMEFKA nemal byť neznámou. V minulosti sme na túto stránku už upozorňovali. Nie raz.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Profil, ktorý začal ako hobby projekt ľudí pracujúcich v oblasti marketingu a médií, prešiel dlhou cestou. V začiatkoch išlo hlavne o škodoradostné zabávanie sa na úkor influencerov a celebritiek, ktorých pokusy o tvorbu reklamného obsahu sú buď totálne sprosté, alebo dokonca v rozpore so zákonom.

Neskôr si však Svět influencerů uvedomil svoju vlastnú zodpovednosť a schopnosť zmeniť veci k lepšiemu. Čoraz viac začal poukazovať na konkrétne nedostatky reklám a pustil sa do šírenia osvety o tom, ako by mala vyzerať dobrá reklama. Hoci sa uvádzané rady týkajú českého právneho poriadku, na Slovensku fungujú veci veľmi podobne.

Influenceri majú najčastejšie problém s tým, že reklamu neoznačujú – čo je v rozpore so zákonom. Veľakrát sa tiež stáva, že propagujú určité druhy produktov nevhodným spôsobom alebo robia promo produktom, ktorých propagácia je úplne zakázaná. Reklama na výrobky ako napríklad tabak, liečivá a výživové doplnky je prísne regulovaná a porušenie predpisov sa trestá.

Aby bolo influencerom jasné, ako majú konať v rámci morálnych a zákonných noriem, Svět influencerů sa podujal vytvoriť iniciatívu Férový influencer. Vďaka nemu je pre zadávateľa reklamy aj samotného influencera ľahšie sa zorientovať v právnych otázkach týkajúcich sa platených spoluprác. Súčasťou projektu je aj etický kódex influencera.

Twiinsky sú dve ale ani jedna z nich nevie, že reklama sa má označiť pomocou textu či hashtagu. Nie sú jediné.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Toto je asi reklama na CBD. Možno. Lebo tiež nie je označená.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Takto vyzerajú príspevky influencerov, ktoré na rozdiel od klasickej reklamy pôsobia oveľa prirodzenejšie, že?

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Ak nekočíkuješ v pyžamku pri bazéne, akoby si ani nekočíkoval!

Nuž a nájdu sa aj také internetové celebritky, ktoré sú v mene zaujímavého obsahu schopné ohroziť seba aj ostatných účastníkov premávky


Tagy:
REKLAMA
Peter Strhan
V EMEFKE pôsobím od roku 2017, teda od samotného založenia portálu. Mojou vášňou je internetová kultúra, súčasné trendy a svet humoru a memes, ktorým sa venujem aj vo svojich článkoch.Okrem toho ma zaujímajú témy z oblasti vedy, technológií a histórie. Blízko mám aj k umeniu a hudbe, a vždy si nájdem čas na pútavú vernisáž alebo dobrý koncert. Mojím cieľom je prinášať čitateľom obsah, ktorý ich pobaví, inšpiruje a zároveň rozšíri ich obzory.
Najčítanejšie
Podobné