Český instagramový účet Svět influencerů by pre fanúšikov EMEFKA nemal byť neznámou. V minulosti sme na túto stránku už upozorňovali. Nie raz.
Profil, ktorý začal ako hobby projekt ľudí pracujúcich v oblasti marketingu a médií, prešiel dlhou cestou. V začiatkoch išlo hlavne o škodoradostné zabávanie sa na úkor influencerov a celebritiek, ktorých pokusy o tvorbu reklamného obsahu sú buď totálne sprosté, alebo dokonca v rozpore so zákonom.
Neskôr si však Svět influencerů uvedomil svoju vlastnú zodpovednosť a schopnosť zmeniť veci k lepšiemu. Čoraz viac začal poukazovať na konkrétne nedostatky reklám a pustil sa do šírenia osvety o tom, ako by mala vyzerať dobrá reklama. Hoci sa uvádzané rady týkajú českého právneho poriadku, na Slovensku fungujú veci veľmi podobne.
Influenceri majú najčastejšie problém s tým, že reklamu neoznačujú – čo je v rozpore so zákonom. Veľakrát sa tiež stáva, že propagujú určité druhy produktov nevhodným spôsobom alebo robia promo produktom, ktorých propagácia je úplne zakázaná. Reklama na výrobky ako napríklad tabak, liečivá a výživové doplnky je prísne regulovaná a porušenie predpisov sa trestá.
Aby bolo influencerom jasné, ako majú konať v rámci morálnych a zákonných noriem, Svět influencerů sa podujal vytvoriť iniciatívu Férový influencer. Vďaka nemu je pre zadávateľa reklamy aj samotného influencera ľahšie sa zorientovať v právnych otázkach týkajúcich sa platených spoluprác. Súčasťou projektu je aj etický kódex influencera.