4. Googliaca babička
Žijeme vo svete technologických zázrakov, ktoré môžu byť pre mnohých z nás ťažko pochopiteľné. Každý deň na nás útočia nové a nové technológie a niekedy sa sami pristihneme pri tom, ako nás to všetko unavuje. A to máme mozog, ktorý má 20 či 30 rokov. Predstav si, že by mal 70…
Keďže svet sa neustále vyvíja, aj my sa musíme prispôsobovať novým technológiám. O to sa snaží aj táto babička, ktorá napriek veľkému úsiliu nedokáže pochopiť, ako funguje jej nový inteligentný, hlasom ovládaný reproduktor.
Video sa stalo virálom, a aj keď by sa mohlo niekomu zdať, že je to podobné ako v prípade výsmechu z nekvalitnej angličtiny pakistanského manažéra, v tomto prípade nevzniklo s negatívnym zámerom.
Každý, kto si video s babičkou pozrie, sa síce bude smiať, no určite s ňou bude aj sympatizovať, pretože podobným ťažkostiam s technológiami môže každý z nás čeliť kedykoľvek. To, čo je na tomto videu bizarné, je jednoducho fakt, že odráža, ako veľmi sa svet zmenil za taký krátky čas.
Napriek miernemu poníženiu, ktoré babička zažíva, situáciu zvláda s prehľadom a značným šarmom, aj keď v jednej chvíli z nej vypadne, že má z inteligentného zariadenia strach. To, samozrejme, myslí nadnesene. Babička Maria sa vie na sebe zasmiať, čo sa ukázalo, keď ju pozvali do známej humornej americkej šou SteveTV.
5. Reklama predáva
Nasledujúce video ukazuje, akí kreatívni vedia byť ľudia, keď chcú niečo predať. A najmä vtedy, ak ponúkaná vec nie je práve v najlepšom stave a obyčajný inzerát o predaji by im úspech rozhodne nepriniesol.
Youtubový kanál React, ktorý sa pýši 20 miliónmi odberateľov, pridáva videá, na ktorých ľudia reagujú na rôzne veci. Nás zaujala reakcia tínedžerov na reklamy predávajúce ojazdené autá.
Prvý, kto sa snaží zaujať potenciálnych záujemcov, je muž predávajúci auto svojej priateľky, Hondu Accord z roku 1996. Auto má za sebou 140 000 míľ (cca 225 000 km) a chlapík si zaň pýta 500 dolárov (cca 457 eur). Auto je dosť staré, má najazdených pomerne veľa kilometrov, no reklama naň vyzerá, akoby sa predávalo špičkové vozidlo značky Tesla.
Aj keď si po prečítaní parametrov mávol nad ponukou rukou, pozri si tú reklamu. Je zábavná, kvalitne spracovaná a je vidieť, že predajca strávil tvorením videa naozaj veľa času a úsilia. Keď si uvedomíš, o aké auto ide, výsledok je skutočne bizarný.
Ešte bizarnejšie je to, že ponuka na auto dosiahla na platforme eBay neuveriteľných 150 000 dolárov (viac ako 136-tisíc eur), kým ju eBay nestiahol z dôvodu „neprimeraného draženia“. Vôbec nerozumieme, čo tým eBay myslel. Každopádne to stojí za pozretie, podobne ako aj ostatné reklamy v tomto videu.