Bary bezpochyby patria k miestam, kde sa ľudia najčastejšie zoznamujú či flirtujú. A podľa všetkého to rozhodne nie je náhoda, keďže už dlhšie je vedcom známy fenomén nazývaný „efekt alkoholových okuliarov“. Uvádza to aj portál ScienceDirect.
Z neho plynie, že čím dlhší čas v bare strávime, tým atraktívnejší si pripadáme. Ale nielen to. Atraktívnejší nám pripadajú aj ľudia, s ktorými sa zoznamujeme či snažíme zoznámiť. Jedným dychom ale treba dodať, že s tým nemá žiadnu súvislosť množstvo vypitého alkoholu.
Čím dlhšie v bare sme, tým príťažlivejší si pripadáme
Bližšie sa na tento fenomén pozreli dánski vedci. Návštevníci jedného baru mali vyplniť dotazník, v ktorom uviedli, ako vnímajú vlastnú atraktivitu (na stupnici od 1 do 7), ale aj mieru vlastnej opitosti. Okrem toho boli súčasťou dotazníkov aj osobné informácie ako pohlavie, rodinný stav či vek.
Z výsledkov jasne plynie, že vnímanie vlastnej atraktivity sa zvyšuje, čím dlhší čas v bare strávime, a to bez ohľadu na to, koľko alkoholu vypijeme. Tento záver bol približne rovnako pozorovaný u mužov aj žien, pričom výraznejšie atraktívni sa cítili hlavne single ľudia. Najmenej tieto pocity zažívali zadané ženy.
Zmienili sme sa však, že pobyt v bare nevplýva len na vnímanie našej vlastnej atraktivity, ale aj atraktivity druhých. V austrálskom Sydney v roku 2010 prebehol podobný experiment, ktorý bol zameraný vyslovene na vnímanie príťažlivosti iných ľudí. Výsledky boli podobné.
Čím dlhšie v bare sme, tým máme väčšiu tendenciu vnímať ostatných ako atraktívnejších. Prečo to tak ale je? Ak v tom naozaj nemá prsty alkohol, čo teda? Podľa vedcov je vysvetlenie prosté: súvisí to s blížiacim sa časom záverečnej, keďže sa skracuje priestor pre oslovenie či zaujatie potenciálneho partnera.