Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 17.5.2025
sk
Gizela
cz
Aneta
, Anetta

Čínske automobilky idú plátať dieru na našom trhu. Vrátia nám to, čo nám v Európe mizne pod nosom

Čínsky Great Wall Motor stavia na diesely.


V čase, keď európske automobilky postupne vyraďujú naftové motory zo svojho portfólia, čínsky výrobca Great Wall Motor (GWM) sa vydáva opačným smerom. Spoločnosť aktuálne vyvíja nový výkonný 3,0-litrový šesťvalcový dieselový motor, čím prekvapivo vstupuje do segmentu, v ktorom Európa tradične dominovala. Téme sa venoval portál Autotrendy.

Čína preberá štafetu v dieselovej technológii

„V súčasnosti máme na rovnakej platforme naftové motory s objemom 2,0 a 2,4 litra. Pracujeme na novom naftovom motore s objemom 3,0 litra,“ potvrdil nedávno samotný šéf GWM Jack Wei. Tento krok prichádza v momente, keď európski výrobcovia pod tlakom emisných noriem a smerovaním k elektromobilite od naftových motorov upúšťajú.

Nový vidlicový šesťvalec má byť určený primárne pre luxusné SUV značiek Tank 500 a 700, ako aj pre veľké pick-upy. Paradoxne, práve tieto výkonné dieselové agregáty boli dlhodobo považované za symbol európskeho technologického majstrovstva a výsadu prémiových značiek ako BMW, Mercedes-Benz či Audi.

GWM

Diesel stále ponúka nenahraditeľné výhody

Napriek masívnemu tlaku na elektrifikáciu zostáva dieselový pohon pre mnohých vodičov nenahraditeľný. Naftové motory poskytujú kombináciu výkonu a efektivity, ktorú elektrické vozidlá zatiaľ nedokážu plne napodobniť. Pri náročnejšom využití dokáže diesel ponúknuť podobnú dynamiku ako benzínový motor, avšak s výrazne nižšou spotrebou a väčším dojazdom.

Great Wall Motor už dnes disponuje solídnymi dieselovými motormi – ich štvorvalec s objemom 2,4 litra produkuje až 186 koní a 490 Nm krútiaceho momentu. Pre luxusné modely však Číňania potrebujú niečo prestížnejšie, a preto plánujú do roku 2027 spustiť výrobu spomínaného trojlitrového šesťvalca.

Zatiaľ čo európske automobilky v snahe o rýchlu elektrifikáciu opúšťajú svoje najlepšie technológie v oblasti spaľovacích motorov, čínski výrobcovia tieto technológie nielen preberajú, ale aj ďalej rozvíjajú. Čína tak môže prevziať štafetu technologického lídra v oblasti, ktorá bola historicky európskou doménou.

Pre európskych fanúšikov výkonných dieselových motorov je táto správa nádejou, že aj v budúcnosti budú mať na výber vozidlá s technológiou, ktorú mnohí stále preferujú pre jej praktické výhody v každodennom používaní.

Mohlo by ťa zaujímať:

Štát prispeje skupine Slovákov na kúpu auta. Splniť musia tieto podmienky


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.