Ktoré známe značky používajú v logu ten istý font a ktorá automobilová spoločnosť dala prednosť bezpečnosti ľudí po celom svete pred vlastným ziskom? Presne to sa dnes dozvieš. Pripravili sme si pre teba totiž 20 zaujímavých faktov zo sveta nadnárodných značiek, ktoré určite dobre poznáš, a pri niektorých z nich ti nepochybne spadne sánka. Poďme sa na ne teda pozrieť.
1. Značky Adidas, Calvin Klein, New Balance, Nutella a Durex používajú v logu ten istý font.
2. Dizajn ikonického „chrobáka“ od Volkswagen, teda VW Beetle, má na svedomí zakladateľ automobilky Porsche Ferdinand Porsche.
3. V roku 2015 si muž menom Joel Burger bral za manželku ženu menom Ashley King. Keď sa o tom dozvedeli ľudia v Burger Kingu, rozhodli sa celú udalosť zasponzorovať.
4. Sídlo automobilky Toyota sa nachádza v japonskom meste Toyota. Automobilka nedostala názov po meste, práve naopak – mesto sa v roku 1959 rozhodlo prebrať meno po nej. Dovtedy ho ľudia poznali ako Koromo.
5. A keď už sme pri tej Toyote, model Corolla je najpredávanejším autom na svete vôbec. Tento titul si vyslúžil už v roku 1997 a doposiaľ sa ho nikomu nepodarilo predbehnúť.
6. Robotické vysávače Roomba od spoločnosti iRobot využívajú technológiu, ktorá bola pôvodne navrhnutá pre armádu. Mala pomáhať pri „čistení“ mínových polí.
7. Tajná ingrediencia v receptúre Coca-Coly nesie názov Merchandise 7X. Jej podrobný popis je zamknutý v trezore, no špekuluje sa, že ide o zmes rôznych esenciálnych olejov, ako napríklad limetkového, pomarančového či levanduľového.
8. Super Mario dostal meno po skutočnom podnikateľovi. Mario Segale prenajímal priestory spoločnosti Nintendo, no následkom finančných ťažkostí mala firma často problémy s platením nájmu. Namiesto toho, aby ich vyhodil, im dal Segale druhú šancu, a práve vďaka nej je Nintendo dnes tým, čím je.
9. Taliansky výrobca cukroviniek Ferrero spotrebúva 25 percent všetkých lieskových orieškov, ktoré sú na svete k dispozícii. Bavíme sa teda zhruba o 100-tisíc tonách ročne a väčšina z nich ide na prípravu Nutelly.
10. Takmer v každej scéne kultového filmu Klub bitkárov (1999) možno nájsť pohár s logom Starbucks. Režisér David Fincher sa nimi snažil podčiarknuť celkovú myšlienku boja s konzumnou spoločnosťou.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane