Zdroj: ©Shutterstock

Čo má spoločné Nutella a Calvin Klein? 20 šokujúcich faktov o svetoznámych značkách

Vieš, ktoré značky používajú v logách ten istý font?

11. McDonald predá každú sekundu zhruba 75 burgerov, čo je teda 4 500 burgerov za minútu, 270 000 za hodinu, 6,48 milióna za deň a vo výsledku 2,36 miliardy burgerov ročne.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

12. Nestlé, PepsiCo, Coca-Cola, Unilever, Danone, General Mills, Kellogg’s, Mars, Associated British Foods a Mondelez. To je 10 spoločností, ktoré majú pod palcom prevažnú väčšinu značiek zaoberajúcich sa výrobou jedla a nápojov na svete.

13. Spoločnosť Ben and Jerry’s má skutočný cintorín pre staré príchute, ktoré sa už nevyrábajú. Je známy ako Flavor Graveyard, nachádza sa vo Waterbury v americkom Vermonte a je otvorený verejnosti.

14. Ako tvrdí samotná spoločnosť, v Subwayi si môže zákazník vyskladať 37 miliónov rôznych sendvičov.

15. Spoločnosť Nike spočiatku pôsobila pod menom Blue Ribbon Sports a zaoberala sa distribúciou japonskej značky tenisiek Onitsuka Tiger. V roku 1971 spoluprácu rozviazali, tak sa firma premenovala na Nike a uviedla na trh nový rad športovej obuvi, tentokrát úplne vlastný.

20 zaujímavých a šokujúcich faktov o známych značkách
Shutterstock
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

16. PlayStation od spoločnosti Sony ani nemal existovať. Konzola bola pôvodne navrhnutá pre Nintendo, na poslednú chvíľu však dali od celej veci ruky preč. Sony nechcelo prísť o peniaze, ktoré do jej vývoja investovalo, a tak ju napokon poslalo von na vlastnú päsť.

17. Špeciálne pre indický trh prišla automobilka Audi s novým modelom klaksónov, ktoré sú nielen hlasnejšie, ale vydržia trúbiť dlhšie. Ich klasické klaksóny by totiž v indickej premávke – kde nie je trúbenie prejavom agresie, ale jednoducho bežnou vecou – nebolo počuť.

Odporúčame prečítať:

Rodina prežila 40 rokov v tajge bez kontaktu s vonkajším svetom. Deti poznali civilizáciu len z rozprávania

18. Vyprážané kura od KFC sa v Japonsku považuje za tradičné vianočné jedlo.

19. Keď sa spoločnosti Volvo podarilo vynájsť trojbodový bezpečnostný pás, nedali si ho patentovať. Namiesto toho vynález sprístupnili aj konkurencii – potenciálna záchrana životov pre nich totiž mala väčší význam ako profit.

20. Desať rokov dozadu napísal vtedy 26-ročný chlapík menom Shane prostredníctvom Facebooku do Samsungu s prosbou, či by jeho amatérsku kresbu dinosaura nevymenili za model telefónu Samsung Galaxy S3. Firma mu mobil naozaj poslala – aj so spomínanou kresbou vytlačenou na obale.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
20 zaujímavých a šokujúcich faktov o známych značkách
Shutterstock

Tagy:
REKLAMA
Redakcia
Redakcia EMEFKA je tím skúsených redaktorov, autorov a kreatívcov, ktorí denne prinášajú zábavný, inšpiratívny a aktuálny obsah zo sveta popkultúry, lifestyle a spoločenského diania. Naši autori dbajú na kvalitu, overovanie faktov a originalitu, aby čitateľom poskytli spoľahlivé a pútavé články, ktoré si získali tisíce fanúšikov po celom Slovensku.
Najčítanejšie
Podobné