Radi by sme dali hneď na úvod do pozornosti dve veci. Po prvé, každý môže nosiť, čo len chce, a pokiaľ svojím outfitom vyslovene nevyvoláva masovú hystériu, nikto mu nemá do toho čo kibicovať. Po druhé, ľudí nemožno na sto percent zaškatuľkovať len na základe trička. Tieto kategórie sú čisto orientačné, slúžia na pobavenie… a nie na to, aby si sa paprčil.
Keď to celé máme z krku, môžeme ísť na vec. Dnes sme si pre teba v spolupráci s tričkovými magnátmi z Geekz.sk pripravili niekoľko typov ľudí na základe tričiek, ktoré najčastejšie nosia. Ak chceš teda zistiť, čo o teba vypovedá tvoje obľúbené tričko, čítaj ďalej. Myslíš, že to sedí?
1. Čierne tričko
Čierne tričko nosí človek, čo za každých okolností myslí dva kroky dopredu. Už v obchode vie, že keď sa mu ráno ulepenému a pokrčenému podarí na siedmy budík rozlepiť oči, to posledné, na čo bude mať kapacity, je výber reprezentatívneho outfitu. Čierne tričko sa hodí ku všetkému a nech už je príležitosť hocijaká, určite nič nepokazí.
K nohaviciam, k sukni, na športový spôsob či elegantný, stále vyzerá dobre, a ako bonus v ňom pôsobíš chudšie. A úprimne? Po strastiplných mesiacoch roku 2020, keď jedinú útechu a stabilnú istotu predstavovalo jedlo, si nakysol ako babkine cesto na moravské koláče a je ti z toho decentne do plaču. Takže v takejto situácii je každá pomoc dobrá.
2. Biele tričko
Biele tričko sa rovná človek odvážny. Poháňa ho adrenalín, nebojí sa riskovať a žije život na hrane. Pred odchodom z domu vypije tri litre kávy, lebo vie, že kŕče v brušnej dutine, ktorá sa každú nekonečne dlhú sekundu v dopravnej zápche vyhráža desivou explóziou, ho ráno nakopnú lepšie ako kofeín.
Dá si biele tričko, aj keď má na obed paradajkovú polievku. Dá si biele tričko, aj keď vie, že hoci je trajektória lyžice od taniera k ústam jasná, vždy sa niečo pokašle a vždy, aj keby sa na hlavu postavil, to nakoniec skončí mimo. Jeho kolegovia k nemu vzhliadajú… keď už pre nič iné, tak preto, že chodí pol dňa s červeným fľakom na pupku a dokáže to predať.
3. Vtipné tričko s potlačou
Človek jasný a priamočiary. Ten, čo nemá rád úvodné oťukávačky, small talky mu lezú hore krkom a už od začiatku chce, aby ten druhý vedel, s kým má práve dočinenia. Nechýba mu kreativita, vtip sebe vlastný a rád sa prezentuje ako otvorená kniha, do ktorej môže každý nahliadnuť… ale len vyvoleným sa nezaklapne rovno pred nosom.
Presne taký je človek, čo nosí vtipné tričká s potlačou, ktorého v pondelok ráno všetci milujú (lebo vtedy je každý dôvod na smiech fajn). Ak si to presne ty, potom by si mal nepochybne vedieť o existencii internetového obchodu Geekz.sk. Či už si fičíš na filmovej tematike, rozkošných obrázkoch alebo komických výrokoch, určite si prídeš na svoje.
4. Značkové tričko
Značkové tričko je kapitola sama osebe. A väčšinou neveští nič dobré. Aby sme uviedli veci na pravú mieru, teraz sa nebavíme o obyčajnom jednofarebnom tričku, ktoré kdesi na rukáve skrýva drobnú nášivku, ale o tej monštruóznej ohave, čo ti logom cez celú hruď div že nevypichne oči. Ale to je zámer.
Väčšinou ich nosia ľudia s bytostnou potrebou zaujať, tí, čo sa naivne nazdávajú, že tričko predávané za stonásobok výrobnej ceny z nich automatický robí niečo viac. Prekvapenie, nerobí – má to presne opačný efekt. A okrem toho, keď raz niekto nemá vkus, môže byť aj od hlavy po päty „guči“, aj tak mu to nepomôže.
5. Tričká s nápismi, ktorým ľudia nerozumejú
Kúpiť si tričko s cudzojazyčným nápisom, ktorému celkom nerozumieš, je vždy risk (pritom to celé možno vyriešiť dvomi sekundami na internetovom prekladači, ale o tom potom). „Obyčajné čierno-biele tričko, no čo už by len na ňom mohlo byť napísané,“ povie si pani Božka, čo na strednej gavarila po rusky a tam jej jazykové schopnosti začínajú aj končia, a hodí tričko do košíka.
A galiba je na svete. Chúďa pani Božka sa premáva po svete, ponúkajúc svoje obstarožné vnady na predaj, a vôbec netuší, prečo sa za ňou všetci otáčajú. „Určite mi to v tom novom tričku pristane,“ hovorí si a má pravdu. Nepochybne. Do tejto kategórie spadajú aj niektoré geekovské tričká, ktorým síce rozumieš ty, ale tvoje okolie nie, a tak sa môžeš aspoň v duchu zabávať.
6. Špinavé tričko
Niektorí ľudia majú priority jasné a hľadať každý deň čisté tričko očividne nie je jednou z nich. Čert to ber, že ľuďom okolo nosy vykrúca, ich čuchové bunky idú totálne mimo jeho vnímanie. Mokré mapy v podpazušnej oblasti a škvrny prakticky od všetkého, čo za posledný týždeň jedol, vytvárajú harmonický vzor, ktorý sa stal súčasťou jeho štýlu. Tak to je, tak to bude. Bodka.
Je šanca, že to o ňom nevypovedá práve pekné veci. Že je to len odrastený mamin cecok, ktorému nikto nevysvetlil, ako funguje práčka a na čo presne slúži aviváž, že si perie raz do mesiaca, lebo častejšie sa mu domov chodiť nechce. Ale možno to nie je pravda. Možno po nociach plánuje vznik vlastného ropného impéria a na banálne plebejské činnosti mu skrátka nezostáva čas. Čo my o tom vieme?
7. Tričko so skupinou
Sú ľudia, ktorí hudbu milujú telom, srdcom i dušou, čo sa značne odráža aj na ich šatníku. V móde sú väčšinou uvedomelí a nemajú potrebu každý týždeň vyrabovať obchody s lacnými handrami, ktoré sa po prvom praní aj tak rozpadnú na márne kúsky. Radšej investujú rozumne a kúpou nového trička podporia svoju obľúbenú skupinu. A to je super.
Lenže potom je tu odnož nadšencov hudobných tričiek, ktorá robí hanbu kategórii ako takej. Ľudia, čo si ich kupujú len preto, že sa im páči logo a zhodou okolností naň natrafili v obľúbenom obchode. Obeťami tohto idiotského trendu sa stali legendy, ako Nirvana, AC/DC či The Rolling Stones, a kvôli tomu je ich nosenie miestami „na hanbu“.
Tento obsah vznikol v spolupráci s Geekshirts s.r.o.