Daj si pozor: Toto sú najsilnejšie marketingové triky, ktoré na nás útočia pred sviatkami

Marketing je hra a kto pozná pravidlá, ten sa nenechá nachytať.


December nie je len o svetielkach, punči a vianočnej hudbe v obchoďákoch. Je to aj obdobie, keď marketingoví mágovia vytiahnu tie najťažšie zbrane (marketingové triky), aby sme nakúpili viac, rýchlejšie a často aj to, čo sme vôbec nepotrebovali.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Emócie sú slabé, stres vysoký a obchodníci to vedia. Preto pred Vianocami spúšťajú techniky, ktoré s nami zamávajú aj vtedy, keď si myslíme, že máme „pevnú vôľu“. Pozrime sa na tie najsilnejšie, ktoré nás zvyknú dostať každý rok.

Ilúzia „poslednej šance“

„Posledné kusy!“ „Zostáva 6 minút do konca akcie!“ „Tento produkt si práve kúpil Ján z Košíc!“

Známe, však? Nátlak na čas alebo dostupnosť je jedným z najsilnejších trikov. Vytvára pocit, že ak nezakúpiš teraz, už nikdy nebude príležitosť. A keďže sme pred sviatkami pod tlakom, mozog reaguje skôr impulzívne než racionálne.

Emocionálne vianočné kampane

Plačúce deti, šťastné rodiny, objatia pri stromčeku, starí rodičia, ktorí dostanú darček a zrazu o 20 rokov omladnú. Každoročne sledovanie týchto reklám vyvoláva rovnakú otázku: Prečo plačem kvôli reklame na sušienky? Pretože sviatky sú obdobím silných emócií. Marketing pracuje s tým najjednoduchším: rodinné teplo + nostalgia + pocit spolupatričnosti = otvorená peňaženka.

Mohlo by ťa zaujímať:

Legendárne slovenské vianočné reklamy. Pamätáš si ich ešte?

Pocit povinnosti „niečo kúpiť“

Vianoce sa spájajú s darčekmi tak veľmi, že marketing už ani nepotrebuje tlačiť na produkt. Stačí len pripomenúť vetu: „Tento rok nemôžeš prísť s prázdnymi rukami.“ A tak kupujeme aj vtedy, keď by stačil telefonát, domáci koláč alebo spoločne strávený večer. Psychologický tlak darčekovej kultúry je obrovský — a obchody ho vedia perfektne využiť.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Darčekové sety, ktoré by si v lete nekúpil

Obsahujú krém, ktorý nepotrebuješ, sprcháč, ktorý by si nikdy nevybral, ponožky, ktoré sa nehodia vôbec k ničomu, a čudný bonus v hodnote 0,30 €. Ale v decembri to všetko vyzerá ako „ideálny darček“. Sety fungujú z jediného dôvodu: vyzerajú kompletne. A keď nemáš čas rozmýšľať, kompletnosť = záchrana.

Shutterstock

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane


Tagy:
REKLAMA
Veronika Kislan
Som Veronika Kislan (predtým Kužmová) z východu Slovenska a som na to hrdá. Vyštudovala som editorstvo a získala vydavateľskú prax, pričom mojím snom je raz zeditovať knihu, ktorá získa Nobelovu cenu.Zaujímam sa o zdravý životný štýl a rada cvičím, aby som si potom mohla dopriať svoju druhú najobľúbenejšiu činnosť – jesť. Mojím cieľom je prinášať čitateľom zaujímavý a inšpiratívny obsah.
Najčítanejšie
Podobné