Digitálna párty Strážcov galaxie pokračuje aj v jeho druhej časti – recenzia

Pozreli sme si za vás Strážcov Galaxie 2 a ani sme pri tom veľmi netrpeli. Zopakoval druhý diel tohto akčného sci-fi úspech svojho predchodcu?

Druhý diel Strážcov Galaxie bol avizovaný ešte pred premiérou toho prvého. Dnes už vieme, že sa môžeme tešiť na celú trilógiu pod vedením režiséra prvých 2 častí. Už teraz je jasné, že ,,dvojka“, ktorá prichádza do našich kín len v tieto dni nebude žiadny prepadák, pretože ide o jedno z tých podarenejších pokračovaní.

Film sme si pozreli v jednom z bratislavských kín. Sála bola plná a priemerný návštevník by sa dal opísať ako mužský divák vo veku od 17 do 23 rokov v tričku s nápisom resp. obrázkom a dioptrickými okuliarmi (každé piate sedadlo). Toto okázalé vesmírne dobrodružstvo však nie je venované len úzkej skupine ľudí, ktorí majú radi marvelovské komiksy, ale snaží sa osloviť každého. Svoje miesto si nájde aj v rodinách s deťmi a ženské srdcia by mohli zasiahnuť početné scény zamerané na Quillove (Chris Pratt) sexi pohľady. Základom filmu sú však prepracované vizuálne efekty, ktoré sa na vás hrnú z každej scény, originálne kostýmy a rozmanité zobrazenie vesmíru a jednotlivých planét.

Zdroj: collider.com

Zdroj: giphy.com

Strážcovia pokračujú v podobných šľapajách ako konkurenčný Deadpool, ktorý sa viac sústredil na humor, iróniu a nejde cestou dokonalých neomylných superhrdinov v obtiahnutých legínach, čo nie je na škodu. Pokiaľ ide o vtipné hlášky, niekedy trošku tlačia na pílu a prichádzajú častejšie ako je potrebné. Ak si chcete hlavne oddýchnuť a nepremýšľať, tento prvoplánový humor vám bude určite vyhovovať a vo filme nemusíte hľadať hlbší význam. Nechajte sa uniesť vizuálnou pestrosťou, nápaditými scénami a hudbou z 80-tych rokov, ktorú ste si mohli vychutnať aj v jednotke. Soundtrack je naozaj príjemný, aj na neskoršie počúvanie doma a tvorí kontrast s vesmírnym svetom. V niektorých chvíľach máte pocit, že pozeráte hudobný videoklip, alebo hráte počítačovú hru. Ak ste videli prvý diel, v druhom nájdete všetko znásobené.

Nebudete mať núdzu o akčné scény, vtipné momenty, vzťahovú zápletku (otec a syn, súrodeneckú, romantickú či priateľstvo na život a na smrť), ktorá vzhľadom na žáner mohla byť trošku okresaná. Dostanete tiež svoju dávku roztomilosti v podobe malého Groota, ktorý vás neopustí ani pri záverečných titulkoch. Príbeh je trochu klišé, ktorý ste už mohli vidieť aj v iných akčných filmoch, ale odsýpa rýchlo a 136 filmových minút vám ubehne ako voda. Ak máte radi akčné sci-fi a odľahčený pohľad na superhrdinov, určite nebudete ľutovať. Nemali by ste sa však zamýšľať nad mnohými nelogickými až fyzikálne nemožnými momentmi. Akčné scény sú vďaka efektom naozaj akčné, no tvorcovia mohli trošku viac popracovať na napätí. Toto je jeden z tých filmov, ktoré si treba vychutnať na veľkom plátne, najlepšie na tom 3D, aby ste si ho dosýta užili.

Zdroj: superherohype.com

Zdroj: michaelrookeronline.com

Hereckému obsadeniu sa nedá veľmi čo vytknúť. Môžete sa tešiť na Chrisa Pratta, Zoe Saldana, Kurta Russella, Sylvestera Stalloneho či hlasy animovaných postáv, ktoré nahovorili Vin Diesel, Bradley Cooper, ale aj Miley Cyrus. Režisér si pôvodne predstavoval, že hlavného záporáka bude hrať Matthew McConaughey, no ten úlohu odmietol. Tak isto, do role Quillovho otca boli zvažovaní Gary Oldman, Liam Neeson a Viggo Mortensen. Zaujímavosťou je, že si mal vo filme zahrať aj David Bowie, no natáčania sa nedožil.

Bradley Cooper pri dabovaní Rocketa Zdroj: youtube.com

Režisér James Gunn s hlavnými postavami v civile Zdroj: collider.com

Ste tie typy, ktoré hneď ako začnú záverečné titulky, vstávajú a odchádzajú z kina? Tak to prídete o 5 potitulkových scén, ktoré by ste si nemali nechať ujsť. Ak sa budete pri čakaní na ne nudiť, môžete sa zabávať hľadaním skrytej vety: ,,I am Groot.“, ktorá sa viackrát objaví zamotaná medzi titulkami alebo vám postačia výborné retro pesničky. Nemôžeme si pomôcť, no film nám príde značne inšpirovaný Star Wars. Je však príjemné sledovať s akou ľahkosťou sa vo veľkom vraždia záporáci a že na to, aby ste zachránili galaxiu, ju najprv musíte dostať do problémov. V poslednej dobe sa často používa výraz ,,digitálny bordel“, ktorý sa prejavuje najmä vtedy, keď majú tvorcovia voľné ruky a nie sú ohraničení rozpočtom a grafickými možnosťami. Tu sa tak stalo a tento neporiadok si môžete užiť hlavne v preplácanej poslednej akčnej scéne. No gýč akoby k tomuto filmu patril a môže si ho dovoliť. Celkovo však film hodnotíme pozitívne, buď vám sadne, alebo nesadne. Je to skvelá a nápaditá ,,podívaná“, ktorá napriek menším nedostatkom krásne drží pokope, strieda zábavné pasáže s vážnymi a akčné s rozprávačskými, ktoré nám priblížia minulosť a zázemie hlavných hrdinov. Snímka vám však rýchlo vyšumí z hlavy, napriek tomu vôbec nezaostáva za prvým dielom. Odporúčame ako pozitívnu oddychovku pre mladých divákov, počas týchto upršaných dní.

Zdroj: csfd.cz

Zdroj: csfd.cz

Loading