Keď nedávno Netflix avizoval, že v boji proti odlivu predplatiteľov zakáže zdieľanie hesiel, prípadne ponúkne lacnejšie predplatné s reklamami, nebolo isté, či mu tento plán vyjde. Ako ale pripomína aj portál The Verge, podarilo sa to.
Streamovaciemu gigantovi tak pribudlo mnoho nových divákov. Záujem sa dostavil aj o spomínané predplatné s reklamami. Kým v máji si ho zakúpilo 5 miliónov ľudí, dnes ich je už o 10 miliónov viac. Riskantný krok sa tak Netflixu vyplatil a teraz si plánuje divákov poistiť aj nepriamo, a to prostredníctvom menšej odmeny.
Diváci, ktorí platia najlacnejšie predplatné s reklamami a zároveň sledujú veľké množstvo seriálov v podobe binge watchingu (teda sledovania viacerých epizód za sebou), dostanú bonus v podobe epizódy bez reklám. Ak si za sebou pozrú minimálne tri epizódy, štvrtú si vychutnajú bez reklamy.
Nie je ťažké si domyslieť, prečo to Netflix robí. Proste chce divákov udržať pred obrazovkou (či monitorom) čo najdlhšie a zlepšiť si tak štatistiky. Najlacnejšie predplatné zatiaľ Netflix nespustil vo všetkých štátoch (napríklad na Slovensku sme sa s ním ešte nestretli). Jeho cena v Spojených štátoch činí necelých 7 eur za mesiac.