Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 2.11.2024
sk
cz
Památka zesnulých

Každý rok čakajú tisícky milovníkov zliav na koniec novembra. Je to obdobie, keď sa koná Black Friday – najväčšia nákupná horúčka v roku. Obchodníci sa celé mesiace pripravujú a 29. novembra odhalia najlepšie zľavy a akcie pre svojich klientov.

Na začiatku bol známy iba v Spojených štátoch, avšak za posledné roky sa rozšíril aj do iných krajín. Tá naša nebola výnimkou. Slováci privítali možnosť zúčastniť sa obrovských výpredajov a poriadne ušetriť s otvoreným náručím.

V akej časti Slovenska je Black Friday najpopulárnejší? Aké sú rozdiely v postoji voči výpredajom medzi ženami a mužmi? Koľko peňazí plánujú Slováci minúť a na aké produkty? Kde a kedy Slováci nakupujú? Analytici z Picodi.com sa pozreli na tento fenomén bližšie a našli odpovede na tieto otázky.

Kráľ všetkých výpredajov

Black Friday nie je jediným nákupným sviatkom v novembri. Aj keď u nás nie je veľmi populárny, v mnohých krajinách sa oslavuje 11. novembra v Deň nezadaných. Veľa jednotiek v dátume reprezentuje ľudí, ktorí sú nezadaní a tento deň vznikol v Číne. Veľké zľavy, ktoré sú v tento deň ponúkané, priťahujú mnohých ľudí najmä v Ázii.

Výsledky ankety ukazujú, že na Slovensku však Black Friday dominuje. Z opýtaných, v ankete o novembrových nákupných sviatkoch, až 79% odpovedalo, že sa zúčastnia Black Friday výpredajov. 17% sa zúčastní oboch a iba 4% sa zúčastnia Dňa nezadaných.

Picodi.com (https://www.picodi.com/sk/inspiracie/black-friday)

Nákupná horúčka na Slovensku

Aj keď sa Black Friday oslavuje po celom Slovensku, v niektorých častiach sa ľudia zapájajú viac a v niektorých menej. S internými informáciami od Picodi.com sme našli časti Slovenska, kde bol nárast návštevnosti online obchodov najväčší (v porovnaní s obyčajným piatkom).

Najväčší nárast záujmu bol zaznamenaný v Bratislave. Popularita Black Friday je vysoká aj v Trnave a v Prešove, ktoré sa umiestnili na druhom a treťom mieste. Žilina sa umiestnila na štvrtom mieste a hneď za ňou Košice.

Picodi.com (https://www.picodi.com/sk/inspiracie/black-friday)

Muži vs. ženy

Black Friday výpredaje sú na Slovensku populárne u mužov aj u žien. Až 67% opýtaných žien sa Black Friday výpredajov zúčastní – to je iba o 4% menej ako u opýtaných mužov.

Muži nakupujú viac produktov: v priemere 4,6 produktov v porovnaní s 3,7 kúpených produktov u žien. Muži taktiež plánujú minúť na tomto výpredaji viac peňazí. Priemerný muž plánuje na nákupy minúť okolo 180€, kým priemerná žena len 126€.

Elektronika je kategóriou produktov, ktoré si muži kupujú najviac. V tesnom závese je kategória “dom a záhrada” a na treťom mieste sú domáce spotrebiče. U žien je dominantnou kategóriou oblečenie, ďalej obuv a kozmetika.

Black Friday je iba o zľavách. V tomto prípade majú muži a ženy takmer rovnaké názory. Opýtaní oboch pohlaví si vybrali väčšiu zľavu na vybrané produkty za najobľúbenejší typ zľavy. Druhé miesto u žien patrí zľavovým kódom a zľavovým kupónom, kým u mužov tento typ obsadil tretie miesto. Tretie miesto u žien patrí nižšej zľave na všetky produkty, čo je typ zľavy, ktorý u mužov skončil na druhom mieste.

Picodi.com (https://www.picodi.com/sk/inspiracie/black-friday)

Nestrácajte čas

Popularita online nákupov rastie každým rokom a veľkú zásluhu na tom majú práve takéto hromadné výpredaje. Viac ako polovica Slovákov (až 59%) bude počas výpredajov nakupovať cez internet. 32% bude nakupovať aj online, ale aj v kamenných predajniach. Iba 9% opýtaných sa rozhodlo nakupovať výhradne v kamenných obchodoch.

Jeden z dôvodov, prečo ľudia nechcú nakupovať v obchodných centrách, je dlhý čas strávený v rade. Na Slovensku je táto situácia čím ďalej, tým horšia a v niektorých krajinách sú dokonca špeciálne návody na to, ako tieto rady pretrpieť. Avšak nie každý chce strácať svoj čas. Medzi Slovákmi až 57% žien a 21% mužov odpovedalo, že radšej vzdajú nákup produktu, ako by mali stáť v nekonečnom rade.

Tí, ktorí nakupujú online, sa však nemusia báť radov a môžu nakupovať kedykoľvek. Na Slovenskom internete je vrchol nákupnej aktivity medzi 19:00 až 20:00. Zákazníci nakupujú doma, cestou do práce a taktiež v práci – 48% Slovákov priznalo, že nakupujú aj počas pracovnej doby.

Picodi.com (https://www.picodi.com/sk/inspiracie/black-friday)

Zdroj: picodi.com


Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.