Dnes je veľký deň pre všetkých milovníkov PC hier. Vychádza dlhoočakávaný remaster jednej z najlepších hier histórie, legendárneho Warcraftu III. Warcraft III Reforged prináša hernú klasiku s vylepšenou grafikou, ovládaním a ďalšími menšími zmenami.
Reforged zahŕňa obsah pôvodnej hry aj datadisk The Frozen Throne. Zaujímavosťou je, že v multiplayeri by Reforged edition mala byť kompatibilná so starou verziou hry – teda ľudia s originálom si zahrajú proti ľuďom s remastrom. Nečakanou novinkou je možnosť vybrať svojim hrdinom pohlavie.
Príchod remastru predstavuje ideálnu príležitosť na obhliadnutie sa za fenoménom, ktorým sa Warcraft III stal. Hra uspela u recenzentov, presadila sa v profi gamingu a stala sa absolútnou srdcovkou celej generácie hráčov. Pozrime sa na sedem dôvodov, prečo sme milovali Warcraft III:
1. Parádne cutscény
Jedna vec, ktorá každému nadšenému hráčovi vyrazila dych hneď po spustení hry, je určite intro. Blizzard si dal skutočne záležať a na kvalitné cutscény natrafíme aj v kampani, kde výrazne dopĺňajú atmosféru a posúvajú dej.
2. Epický príbeh
Ten veru rozhodne stál za to! Reign of Chaos a rozšírenie The Frozen Throne priniesli hodiny a hodiny napínavej kampane, počas ktorej sa hráč ani na chvíľu nenudil. Veľkolepý boj, vďaka ktorému sme spoznali najväčších hrdinov sveta Warcraftu, sa stal kulisou pre epický príbeh ako z antickej drámy.
3. Chytľavý multiplayer
V časoch najväčšej popularity WIII malo len málo z nás doma internet. Keď sme si chceli zmerať sily so svojimi kamarátmi, museli sme sa obrátiť na počítačové herne alebo školské učebne informatiky. Warcraft III bol hitom nielen medzi radovými hráčmi, ale na dlhé roky sa stal stálicou elektronických športov. Celkom zaslúžene.
4. Úžasný český dabing
Dnes je takmer neuveriteľné predstaviť si, že niekedy v roku 2002 si český distribútor povedal, že Warcraft III si zaslúži kompletný a plne profesionálny dabing. Predsa sa tak stalo a každá každulinká postavička preto hovorí po česky. Dabing jednoducho nemal chyby a nejedna hláška zľudovela. Zase práce?
5. Charizmatickí hrdinovia
Hoci koncept unikátnych jednotiek v RTS nebol novinkou (boli napr. v Battle Realms), Warcraft III ho dotiahol do dokonalosti a spravil z neho takmer povinnosť pre všetky nasledujúce stratégie. Hrdinovia výrazne obohatili hrateľnosť svojimi schopnosťami a zároveň predstavovali piliere, na ktorých stál príbeh kampane.
6. Rozmanité bytosti
Už len samotné štyri hlavné frakcie sú zastúpené rozmanitými fantazijnými bytosťami. Netreba, samozrejme, zabúdať ani na neutrálne stvorenia a jednotky, hrateľné len v kampani. Blizzard čerpal z mytológie rôznych kultúr a klasík fantasy žánru – v hre sa teda stretli všetci, od elfov, kostlivcov, murlockov až po ohnivých démonov a pandích pivovarníkov.
7. Editor a módy
Netreba zabúdať ani na technickú stránku hry. Warcraft III prišiel so šikovným editorom, ktorý dovolil hráčom produkovať nielen vlastné mapy, ale rovno aj celé módy. Vďaka tomu na svet prišla Dota, ktorá spopularizovala žáner MOBA a navždy zmenila multiplayerové hranie.