Do práce najčastejšie dochádzajú obyvatelia autom, až 20 percent ľudí však chodí pešo. Vyplynulo to z výsledkov, ktoré boli vykázané pri Sčítaní obyvateľov, domov a bytov (SODB2021) pri otázke Aký prostriedok používajú obyvatelia na cestu do práce alebo do školy.
Podľa spôsobu dopravy do zamestnania alebo do školy vo všetkých krajoch SR jasne dominuje osobný automobil, s ktorým dochádza do zamestnania alebo do školy viac ako 40 percent obyvateľov. V tlačovej správe o tom informuje hovorkyňa pre SODB 2021 Jasmína Stauder, podľa ktorej v priemere 20 percent obyvateľov každého kraja si uviedlo, že dochádza do školy alebo zamestnania pešo.
V Prešovskom kraji prevláda na dochádzanie do práce a školy osobný automobil, ktorým sa dopravuje takmer 40 percent (114 124) obyvateľov. Na druhom mieste s nemalým počtom obyvateľov, viac ako 26 percent, je pešia chôdza.
V Banskobystrickom kraji tiež preferujú osobný automobil, ktorý na dopravu do práce či školy využíva viac ako 102-tisíc obyvateľov (43,34 percenta). Pešiu chôdzu ako prostriedok na dopravenie sa do práce a školy využíva v Banskobystrickom kraji takmer 51-tisíc obyvateľov, čo predstavuje 21,54 percenta.
V Nitrianskom a Trnavskom kraji tiež obyvatelia najradšej dochádzajú do školy a práce autom. V Nitrianskom kraji autom do zamestnania či do školy dochádza viac ako 46 percent obyvateľov rovnako ako v kraji Trnavskom. Takmer 17 percent ľudí dochádza pešo (44 358) a obľúbeným dopravným prostriedkom na dochádzanie do školy či práce je aj bicykel alebo kolobežka. Tento spôsob dopravy volí v Nitrianskom kraji cez šesť percent obyvateľov (15 836).
V Trnavskom kraji dochádza pešo do práce či školy takmer 19 percent obyvateľov a takmer sedem percent volí bicykel alebo kolobežku. Oba kraje v tomto ekologickom spôsobe dopravy do práce či školy v rámci SR dominujú.
Aj v Bratislavskom a Žilinskom kraji vysoko dominuje doprava do práce a školy osobným automobilom. V prípade Žilinského kraja dochádza do práce alebo školy osobným autom takmer 42 percent obyvateľov. Pešo dochádza takmer 21 percent obyvateľov, čo v absolútnom čísle predstavuje takmer 60-tisíc ľudí.
Obľúbeným spôsobom dopravy je aj vlak. Vlakom dochádza viac ako päť percent obyvateľov. V Bratislavskom kraji najviac, až takmer 43 percent obyvateľov (197 410) sa dopravuje do práce a školy osobným autom.
Veľa obyvateľov, skoro 18 percent (viac ako 82-tisíc ľudí), volí ako prostriedok dopravy do školy a práce MHD. Pešo chodí viac ako 11 percent dochádzajúcich obyvateľov (12 331) a spolu s Žilinským krajom obyvatelia Bratislavského kraja radi využívajú vlak. Až 32 744 dochádzajúcich si volí pre svoju cestu do školy či zamestnania vlakovú dopravu. Prekvapivo nízky je počet obyvateľov, ktorí napriek dostupnosti nevyužívajú bicykel ani kolobežku. V Bratislavskom kraji siahne po kolobežke a bicykli len 2,65 percenta dochádzajúcich.
Pre Trenčiansky kraj je špecifickým prostriedkom na dopravovanie sa prímestská autobusová doprava. Tento spôsob dopravy volí aj veľká časť Žilinského kraja. Na prvom mieste je osobný automobil, ktorý využíva takmer 44 percent (103 279) obyvateľov Trenčianskeho kraja, 21 percent (49 018) obyvateľov kraja chodí pešo a autobus okrem MHD využíva na dopravenie sa viac ako 15 percent (viac ako 35-tisíc ľudí) obyvateľov.
Obyvateľom kraja na dochádzanie vyhovuje aj bicykel alebo kolobežka. Tento spôsob ekologickej dopravy využíva viac ako 4,5 percenta ľudí, v absolútnom čísle cez 10-tisíc obyvateľov. V Košickom kraji, podobne ako v Bratislavskom kraji, dominuje MHD, hoci aj tu je najpoužívanejším prostriedkom na dopravu do práce alebo školy osobný automobil. Ten využíva na dochádzanie viac ako 40 percent (121 927 ) obyvateľov Košického kraja.
Pešo aj tu dochádza nad 20 percent (61 164 ľudí) obyvateľov a MHD využíva 33 744 ľudí (11,15 percenta). Kolobežku a bicykel využívajú na dopravu do zamestnania alebo do školy len necelé dve percentá obyvateľov Košického kraja.