Nemal si niekedy pocit, že sa ti pred začatím filmu v televízii alebo v kine hrnie do očí príliš veľa reklám? Reklamy si ťa dnes nájdu hocikde. Človek by aj čakal, že v kine nastane výnimka, no už aj toto miesto, stvorené na tiché a ničím nerušené sledovanie diela siedmeho umenia, sa stáva otrokom reklám. Ako informuje web Guardian, jeden muž zo zahraničia toho už mal dosť. Rozhodol sa kino zažalovať.
Ide o 30-ročného muža z Indie, ktorý sa ešte v decembri vybral do kina. Všetko prebiehalo fajn, až dokým sa na obrazovke neobjavili nekonečne zdajúce sa reklamy. Tie ho dostali do takého varu, až sa rozhodol, že sa obráti na súd. Aby sa k filmu dostal musel pretrpieť približne 25 minút reklám na autá, mobily i potreby do domácnosti. Stačilo mu.
Po filme sa chcel Ind vrátiť k svojej práci, avšak reklamy ho obrali o veľmi drahocenný čas. Nastal čas konať. Reklamy ho vraj obrali o toľko času, že zmeškal dôležité pracovné stretnutia. Práve preto vraj došlo k narušeniu jeho života a ujme, ktorú utrpel, sa nedá finančne vyčísliť. V žalobe taktiež uviedol, že sieť kín uprednostňuje príjmy z reklamy pred dobrom zákazníkov a núti ich sledovať reklamy proti ich vôli.
Súd napokon vyhral
Muž, ktorý sa volá Abhishek, napokon súd vyhral. Súd rozhodol v jeho prospech a prikázal sieti kín, aby mu vyplatila sumu v prepočte približne 540 eur za to, že sa zahrávala s jeho drahocenným časom a ešte k tomu aj 54 eur za to, že mu spôsobila duševnú agóniu. Sieť kín musí taktiež vyplatiť súdne trovy. Čas sú peniaze, uznal súd.
Tento spor však má aj ďalekosiahlejší dopad, keďže súd uznal, že sedieť 25 až 30 minút pri reklamách je naozaj neúmerné. Sieť sa bránila, že má zo zákona povinnosť ukazovať ľuďom „oznamy vo verejnom záujme“. Súd kontroval s tým, že domáce spotrebiče do tejto kategórie nepatria.
V Indii to funguje inakšie, než u nás. Reklamy sa tam púšťajú nie len pred filmom, ale aj počas filmu v rámci 15-minútovej prestávky. Vži sa do kože Abhisheka a predstav si, akú agóniu musí prežívať nie len on. Ľudia nachádzajú v kine rôzne veci, avšak 30 minút reklám medzi nimi u nás na Slovensku našťastie nie je.
