Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 3.3.2025
sk
Bohumil, Bohumila
cz
Kamil

Dosť bolo reklám pred filmom. Muž zažaloval kino s tým, že ho reklamy obrali o drahocenný čas a spôsobili mu agóniu

Keď sa reklamy dostanú aj do kina.


Nemal si niekedy pocit, že sa ti pred začatím filmu v televízii alebo v kine hrnie do očí príliš veľa reklám? Reklamy si ťa dnes nájdu hocikde. Človek by aj čakal, že v kine nastane výnimka, no už aj toto miesto, stvorené na tiché a ničím nerušené sledovanie diela siedmeho umenia, sa stáva otrokom reklám. Ako informuje web Guardian, jeden muž zo zahraničia toho už mal dosť. Rozhodol sa kino zažalovať.

Ide o 30-ročného muža z Indie, ktorý sa ešte v decembri vybral do kina. Všetko prebiehalo fajn, až dokým sa na obrazovke neobjavili nekonečne zdajúce sa reklamy. Tie ho dostali do takého varu, až sa rozhodol, že sa obráti na súd. Aby sa k filmu dostal musel pretrpieť približne 25 minút reklám na autá, mobily i potreby do domácnosti. Stačilo mu.

Po filme sa chcel Ind vrátiť k svojej práci, avšak reklamy ho obrali o veľmi drahocenný čas. Nastal čas konať. Reklamy ho vraj obrali o toľko času, že zmeškal dôležité pracovné stretnutia. Práve preto vraj došlo k narušeniu jeho života a ujme, ktorú utrpel, sa nedá finančne vyčísliť. V žalobe taktiež uviedol, že sieť kín uprednostňuje príjmy z reklamy pred dobrom zákazníkov a núti ich sledovať reklamy proti ich vôli.

Súd napokon vyhral

Muž, ktorý sa volá Abhishek, napokon súd vyhral. Súd rozhodol v jeho prospech a prikázal sieti kín, aby mu vyplatila sumu v prepočte približne 540 eur za to, že sa zahrávala s jeho drahocenným časom a ešte k tomu aj 54 eur za to, že mu spôsobila duševnú agóniu. Sieť kín musí taktiež vyplatiť súdne trovy. Čas sú peniaze, uznal súd.

Mohlo by ťa zaujímať:

Veľkolepé snímky o budúcnosti a mimozemských svetoch. Toto je 10 najočakávanejších sci-fi filmov roka 2025

Tento spor však má aj ďalekosiahlejší dopad, keďže súd uznal, že sedieť 25 až 30 minút pri reklamách je naozaj neúmerné. Sieť sa bránila, že má zo zákona povinnosť ukazovať ľuďom „oznamy vo verejnom záujme“. Súd kontroval s tým, že domáce spotrebiče do tejto kategórie nepatria.

V Indii to funguje inakšie, než u nás. Reklamy sa tam púšťajú nie len pred filmom, ale aj počas filmu v rámci 15-minútovej prestávky. Vži sa do kože Abhisheka a predstav si, akú agóniu musí prežívať nie len on. Ľudia nachádzajú v kine rôzne veci, avšak 30 minút reklám medzi nimi u nás na Slovensku našťastie nie je.

Shutterstock

Tagy:

Šimon Patkoš
Svoju písaciu púť som začal už na strednej škole, avšak do sveta textu som sa poriadne ponoril až na vysokej škole, kde som vyštudoval filmovú scenáristiku a dramaturgiu. Najviac sa vo svojich článkoch zameriavam na filmové témy, ale neohrdnem aj originálnymi historickými a ľudskými príbehmi.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.