Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Štvrtok 21.11.2024
sk
Elvíra
cz
Albert

Dream hacking ako budúcnosť marketingu? Reklama implementovaná do snov je za dverami

Už vedia, čo robíš na internete, čoskoro budú šmírovať aj tvoje sny.

Dnes, keď sú naše domovy posiate načúvacími inteligentnými zariadeniami a sme zrastení s mobilmi, je spánok jednou z mála vecí, ktorá nás oddeľuje od komerčného sveta sociálnych sietí, reklám a všadeprítomného marketingu.

Táto blažená bašta už nemusí trvať dlho. Bolo len otázkou času, kedy sa marketéri začnú vŕtať do našich snov. Snová reklama je na ceste.

Počas snívania si mozog vytvára silné asociácie

Sny sú skutočné mechanizmy, ktoré sa biologicky vyvinuli, aby nám pomáhali robiť kritické rozhodnutia. Preto viaceré spoločnosti testujú spôsoby, ako zmeniť a riadiť nákupné správanie prostredníctvom spánku a hackovania snov.

Už v roku 2021 prieskum Americkej marketingovej asociácie zistil, že až 77 % spoločností plánuje do roku 2025 aplikovať dream hacking. Implantácia a inkubácia snov (TDI) funguje na princípe prehrávania zvukov, obrázkov či vypúšťania pachov na naštartovanie nášho mozgu.

Väčšina ľudí má pri posteli inteligentné zariadenia, ktoré sa dajú ľahko použiť na nenápadné spustenie snovej reklamy. Keď je človeku pred spánkom prezentovaná rutina zvukových a vizuálnych podnetov, môžu byť zastúpené počas REM spánku.

Dream hacking – reklama implementovaná do našich snov je za dverami
Shutterstock

V roku 2020 Adam Haar Horowitz a jeho tím použili nové zariadenie s názvom Dormio na inkubáciu snov. Systém deteguje, kedy sa subjekt dostane do hypnagógie, prechodného stavu vedomia medzi bdelosťou a spánkom. Keď nastane táto fáza, zariadenie prehrá pripravenú zvukovú stopu, ktorá nasmeruje sny. V jednej štúdii boli tigre úspešne vložené do snov 50 ľudí. V inej dosiahli, aby subjekty snívali o stromoch.

Najväčšia štúdia snov

V roku 2021 sa pred Super Bowlom objavila reklama nápojovej spoločnosti Molson Coors. Ľuďom ponúkala bezplatné pivá výmenou za účasť na ich inkubačnej štúdii snov. Účastníkom bolo pred spaním niekoľkokrát prehrané marketingové video, ktoré obsahovalo hovoriace ryby, hypnotické obrázky, hornatú krajinu a tancujúce plechovky od piva.

Explicitne bolo zamerané na umiestnenie obrazov piva Coors spolu s pozitívnymi obrazmi horských potôčikov a príjemnými vôňami do myslí snívateľov. V rámci posilnenia marketingu si prizvali popovú hviezdu Zayna Malika, ktorý na Instagram Live spal, zatiaľ čo sníval o inkubovanom pive.

Hoci štúdia nebola veľmi úspešná a predaj Coors zostal viac-menej na predošlej úrovni, autori zariadenia Dormio sa obávajú, že je to len začiatok znepokojujúceho trendu. Keď sa dozvedeli, že spoločnosti plánujú masovo využívať TDI pre marketingové účely, napísali otvorený list, pod ktorý sa podpísalo ďalších 40 odborníkov. Verejnosť v ňom varujú pred hackovaním snov a napádaním inzerentov, nielen pre etické dôsledky.

„Ako výskumníci spánku a snov sme hlboko znepokojení marketingovými plánmi zameranými na vytváranie ziskov za cenu zasahovania do nášho prirodzeného spracovania nočnej pamäti.“

Aké nechutnosti ľudia stvárajú v lietadle? Letuška prezrádza, čo najhoršie zažila

Mohlo by ťa zaujímať:

Aké nechutnosti ľudia stvárajú v lietadle? Letuška prezrádza, čo najhoršie zažila

„Teraz sa nachádzame na veľmi klzkom svahu. Kam sa posunieme a akou rýchlosťou, to závisí od toho, aké kroky sa rozhodneme podniknúť, aby sme ochránili svoje sny.“

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane


Tagy:

Monika Suchá
Píšem prstami, myslím hlučným vnútorným hlasom. Atakujem zaujímavými témami, ktoré musia prilákať najskôr mňa, kým ich vyzradím druhým. Konvenčne do nich badurkujem ironický a sarkastický tone of voice.Vo voľnom čase neznášam decká, obľubujem pondelky, bad days sú nedeľky. Rada si umývam zuby a šparchám sa vatovými tyčinkami v uškách. Také uspokojujúce.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.