Organizátori futbalových majstrovstiev sveta v Katare iba dva dni pred štartom turnaja vydali zákaz na predaj piva s obsahom alkoholu na všetkých štadiónoch turnaja. Počas 64 duelov šampionátu však fanúšikovia stále majú k dispozícii nealkoholické pivo.
„Po debate medzi autoritami hostiteľskej krajiny a predstaviteľmi Medzinárodnej futbalovej federácie (FIFA) padlo rozhodnutie, že sa zameriame na podávanie alkoholických nápojov vo fanzónach a iných oficiálnych lokalitách vyhradených pre futbalových fanúšikov, no alkoholické pivo nebudeme ponúkať na štadiónoch a ich blízkosti,“ uviedla FIFA vo vyhlásení.
Alkoholické nápoje by mali byť k dispozícii aj na štadiónoch, nie však pre tisícky fanúšikov, ale len pre divákov, ktorí si kúpili vstupenky vyšších kategórií. Tí by mali mať k dispozícii šampanské, víno, whiskey aj ďalšie druhy alkoholu. Bežne majú fanúšikovia na štadiónoch k dispozícii aspoň pivo s obsahom alkoholu, nie však v Katare. Na uvedené zatiaľ nereagoval jeden z hlavných partnerov futbalových svetových šampionátov Budweiser, ktorý platí desiatky miliónov USD za exkluzívne právo byť dodávateľom piva na MS a do dejiska šampionátu už odoslal množstvo zásob pre milióny fanúšikov. Uvedené partnerstvo trvá od roku 1986.
Kým pre časť planéty je taký zákaz extrémny, Katar je autokratický emirát v oblasti Perzského zálivu a hlavné slovo má jeho vládca. Katar nasleduje ultrakonzervatívnu formu islamu, ktorá zakazuje akýkoľvek alkohol. Ten v krajine podávajú iba v hotelových baroch pre turistov. Zákaz predaja piva s obsahom alkoholu zatiaľ nekomentovala ani katarská vláda. Otázne je aj to, ako zákaz prijmú fanúšikovia z rôznych častí sveta.
Keď FIFA v roku 2010 pridelila Kataru právo hostiť futbalové majstrovstvá sveta v roku 2022, krajina sa zaviazala rešpektovať partnerstvá federácie, vrátane predaja alkoholu na štadiónoch. Napríklad v Brazílii museli pred MS 2014 meniť zákony, aby bolo možné podávať pivo na štadiónoch, keďže v krajine platí zákaz podávania alkoholu fanúšikom.