Dvojaký meter pre cestujúcich vo vlaku: Slovenka dostala pokutu kvôli tomu, že jej nešla aplikácia ZSSK, ľudia sú pobúrení

Skutočný zvrat však prišiel až o pár dní neskôr.


Hádam všetci sme si prešli kurióznymi situáciami, ktoré sa odohrali počas jazdy vlakom spoločnosti ZSSK. Niektoré tieto situácie pôsobia ako vystrihnuté z westernu, iné zas ako z hororu a podaktoré z absurdnej komédie. Niekto ti niečo ukradne, zhorí vozeň, krik vo vedľajšom kupé. Rôznorodosť zvláštností prítomných na slovenských železniciach nemá hranice. Najnovšia kuriozita sa objavila na sociálnej sieti, na stránke Nekŕmte nás odpadom.

V príspevku sa k slovu prihlásila Slovenka, ktorá cestovala do Humenného. Cesta jej mala trvať len tri zastávky, pričom na jej stanici sa nedali kúpiť lístky. V princípe ide o bežnú realitu obyčajného Slováka, snažiaceho sa dostať sa vlakom z jedného bodu do druhého. Viac než mnoho staníc na Slovensku totižto neoplýva možnosťou kúpiť si lístok priamo na mieste. Riešením je teda aplikácia ZSSK.

Tu však nastal problém: „Na našej stanici sa lístok kúpiť nedá, a keďže aplikácia ZSSK práve nefungovala, myslela som si, že si lístok kúpim vo vlaku. Mala som v telefóne peniaze aj dáta, len appka nešla načítať,“ napísala Slovenka.

„Prišiel revízor – namiesto toho, aby mi predal lístok, hneď pokuta: 40 € + 4 € cestovný lístok. Keďže som pri sebe mala len kartu a nie hotovosť, vystavil mi pokutu na 74 €, ktorú musím zaplatiť do 14 dní,“ popísala svoj zážitok anonymná cestovateľka. Príbeh tu však nekončí.

Zvrat, ktorý nastavuje zrkadlo

Do dejstva sa o pár dní neskôr zapojil ďalší aktér. „O pár dní neskôr – to som cestovala dlhšiu trasu – išiel s nami jeden “spoluobčan” bez lístka. Hodinu išiel úplne načierno, správal sa arogantne, nadával cestujúcim aj sprievodcovi. Sprievodca aj revízor o tom vedeli. Výsledok? Nakoniec dostal len 4 € lístok a išiel ďalej,“ prezradila cestujúca.

Mohlo by ťa zaujímať:

Revolúcia v cestovaní vlakom po Slovensku? ZSSK chce zaviesť veľkú novinku

„Je toto normálne? Že človek, ktorý chce poctivo zaplatiť, dostane pokutu a zaplatí 74 €, a nejaký “spoluobčan”, ktorý cestuje na čierno a ešte je drzý, vyviazne takmer bez následkov?“ pýta sa anonymná Slovenka, čo rozvírilo vody slovenských internetov.

Pobúrené reakcie ľudí

Na záver sa ešte opýtala na to, či má niekto skúsenosť s reklamáciou takejto pokuty. Ľudia sa okamžite zbehli pod príspevok a začali hromadiť svoje pobúrené komentáre. Zároveň však začali zdieľať aj svoje kuriózne a kontroverzné zážitky zo slovenských železníc.

„Určite by som neplatila pokutu. To, že je zrušená alebo zatvorená pokladňa na stanici, cestujúci nijako neovplyvní. Ale to, že ich „dokonalá“ appka k tomu ešte nefunguje – to už pôsobí ako zámer, aby mohli udeľovať pokuty… Treba si urobiť fotky, screenshoty a mať dôkazy,“ píše jedna z používateliek sociálnej siete.

 „To sú už čo za nezmysly dať pokutu keď nefunguje aplikácia a nieto kde kúpiť lístok?“ pýta sa ďalšia. Ďalší ľudia žene poradili, aby požiadala o reklamáciu, no našli sa aj takí, ktorí sa vyjadrili troška horlivejšie.

Dvojaký meter pre cestujúcich vo vlaku: Slovenka dostala pokutu kvôli tomu, že jej nešla aplikácia ZSSK, ľudia sú pobúrení
Profimedia
  1. Myslíš si, že by mala cestujúca pokutu zaplatiť?

    1. Áno
    2. Nie
    157 hlas(y/ov)
    Share Your Result

Šimon Patkoš
Svoju písaciu púť som začal už na strednej škole, avšak do sveta textu som sa poriadne ponoril až na vysokej škole, kde som vyštudoval filmovú scenáristiku a dramaturgiu. Najviac sa vo svojich článkoch zameriavam na filmové témy, ale neohrdnem aj originálnymi historickými a ľudskými príbehmi.
Najčítanejšie
Podobné