Minulý týždeň bolo oznámené, že americká techfirma Facebook ponesie názov Meta. Tým spoločnosť reflektuje svoj dlhodobý cieľ – vybudovanie „metaverza“. Má ísť o úplne novú formu zážitku zo sociálnych sietí, ktorý prepojí našu fyzickú realitu s tou internetovou. Poslúžiť na to majú technológie virtuálnej reality a rozšírenej reality.
Ďalším dôvodom, prečo spoločnosť Facebook zmenila názov, je jednoducho to, že ďalej nevyjadroval, čím spoločnosť naozaj je. Do portfólia spoločnosti patrí okrem Facebooku napríklad Instagram, WhatsApp a ďalšie služby, ktoré sú dnes natoľko významné a populárne, že naďalej nemohli stáť v tieni svojho staršieho brata. Názov sociálnej siete Facebook sa nemení, svoje pomenovanie zmenila len firma, ktorá ju spravuje.
Časť odbornej verejnosti predpokladá, že Zuckerberg sa týmto spôsobom snaží spraviť hrubú čiaru za minulosťou a dištancovať sa od škandálov, s ktorými bol Facebook spájaný – ide napríklad o nedostatočnú ochranu súkromia, zneužívanie osobných údajov, či propagáciu „nasieracích“ príspevkov, ktoré radikalizujú používateľov. Nech sú dôvody na zmenu akékoľvek, jedno je isté – rebrandingu bolo venovaných množstvo podarených memes.
— 𝚓𝚘𝚜𝚑𝚒•𝚐𝚘𝚋𝚋𝚕𝚎𝚐𝚘𝚋𝚋𝚕𝚎•𝚔𝚞🇺🇸🏳️🌈 (@joshiku) October 28, 2021