Facebook chce opäť zabojovať o mladých, hlavne z generácie Z. Sociálna sieť minulý týždeň oznámila redizajn, ktorý má získať späť viac mladých používateľov, ktorých lákajú konkurenčné aplikácie.
Podľa NBC News majú mladí ľudia tendenciu využívať Facebook na získanie prehľadu o dianí v ich lokalite. „Mladší používatelia majú tendenciu používať aplikáciu ako nástroj na nájdenie spolubývajúcich, výhodné obchody a pripojenie sa k virtuálnym skupinám, ktoré sú v súlade s ich koníčkami a záujmami,“ píše server.
Popularita Facebooku, ktorý má už 20 rokov, medzi tínedžermi v posledných rokoch prudko klesla. Meta, materská spoločnosť Facebooku, si však všimla, že mladí ľudia aktívni na tejto platforme majú tendenciu využívať jej komunitné funkcie, ako nástroj na hľadanie spolubývajúcich, výhodné nákupy a vstup do virtuálnych skupín, ktoré sa zhodujú s ich koníčkami a záujmami.
Nové funkcie
Súčasťou redizajnu Facebooku je nová karta „Local“, ktorá sa v súčasnosti testuje v niekoľkých veľkých amerických mestách a ktorej cieľom je zhromažďovať miestne aktivity, skupiny a odporúčania z celej platformy. Tiež testujú novú funkciu „Weekly“ (Týždenný) a „Weekend Digest“ (Víkendový prehľad), ktorá používateľom poskytne súhrn odporúčaných udalostí v ich okolí.
Spoločnosť tiež prichádza s novinkami, ako pozeranie reels videí na celej obrazovke, kartu „Explore“, pre skúmanie obsahu prispôsobenému záujmom používateľa, a funkciu „Matchmaker“, ktorá umožňuje používateľom prechádzať potenciálnych partnerov v mene svojich priateľov na facebookovej zoznamke.
Pridanie špeciálnej karty pre algoritmom riadené krátke videá je krok, ktorý Facebook priblíži TikToku, Instagramu a ďalším platformám, ktoré prijali rovnakú stratégiu. Ľudia však vo všeobecnosti používajú rôzne platformy sociálnych médií na rôzne účely, uviedla Colleen McClainová, vedúca výskumná pracovníčka zameraná na výskum internetu a technológií v Pew Research Center.
Hoci podľa nej využíva väčšina z nás sociálne siete pre zábavu, práve tieto funkcie zamerané na komunitu majú ľudia tendenciu spájať s Facebookom.