Klasickým žltým emotikonom svitá na horšie časy. Facebook, najväčšia sociálna platforma s viac ako dvomi miliardami užívateľov po celom svete, totiž prichádza s novinkou, ktorá by ich v blízkej budúcnosti mohla zatieniť. Reč je o personalizovaných avataroch alebo, ako píše portál CNN, o postavičkách, ktoré možno využívať v správach aj v komentároch.
Facebook má avatarov už dlhšie
Označenie novinka možno nie je celkom korektné, a to nielen preto, že avatary vyzerajú ako moderná verzia Bitmoji, ktorými sa Snapchatu podarilo poblázniť internety ešte v roku 2016. Vec sa má tak, že aj Facebook má svojich avatarov už nejaký ten piatok. Pre väčšinu sveta však až doteraz neboli dostupné.
Myšlienkou spríjemniť užívateľom pobyt na sociálnej sieti vlastnou nálepkou sa začali zapodievať už minulý rok a začiatkom júna sa im ju podarilo zrealizovať. V Austrálii. Ľudia z krajiny agresívnych zvierat a monštruóznych pavúkov tak mohli používať svoje nové virtuálne ja v komentároch na hlavnej stránke a v správach na Messengeri. A zvyšok sveta? Ten si musel počkať.
Ako si vytvoriť vlastného avatara?
A že sme sa konečne dostali. 13. mája sa dostali do Spojených štátov a teraz sa pomaly rozliezajú po Európe. Slovensko, pochopiteľne, nie je výnimkou. Personalizovaného avatara si teda na Facebooku môžeš vytvoriť aj ty. Je to veľmi jednoduché, pre každý prípad ti však ponúkame prehľadný návod.
Spôsoby sú dva – cez Messenger alebo komentárovú sekciu pod ľubovoľným príspevkom. V oboch prípadoch je nutné kliknúť na ikonu malého smajlíka v okne na písanie, a následne sa prepnúť do kategórie s nálepkami. Tam by ťa už mala čakať výzva na vytvorenie vlastného avatara, ktorú nemožno prehliadnuť.
Ako základ dostaneš jednoduchú „bezpohlavnú“ postavu, ktorú črtami tváre a postavou premeníš na muža alebo ženu podobnú sebe. Prispôsobovať možno farbu pleti, oči, nos, ústa… prakticky všetko, čo tvári dodáva patričný šmrnc. Na záver svojmu virtuálnemu ja vyberieš vhodný outfit a bum – si na Facebooku.
Facebook chce poskytnúť užívateľom anonymitu
Jednou z najčastejšie skloňovaných otázok je, kam týmto celým Facebook vlastne mieri? Je to len reakcia na konkurenciu, pomsta Snapchatu, ktorý sa nechcel nechať kúpiť alebo len pokus sociálnej siete spríjemniť užívateľom čas, ktorý na nej trávia?
Podľa dostupných informácií chcel Facebook v prvom rade poskytnúť užívateľom ochranu a anonymitu tam, kde je treba. Práve preto zvažuje, že sa v dohľadnej dobe budú dať postavičky použiť ako profilové fotky, napríklad v určitých skupinách. Práve tam totiž človek stretáva množstvo neznámych ľudí, ktorí môžu predstavovať potenciálnu hrozbu.
Zdroj: cnn.com