Facebook všetkých oklamal. Najpopulárnejším príspevkom v januári sa stal fejk vytvorený umelou inteligenciou

Chlebového koňa lajkol aj Zuckerberg, v Poľsku sa z neho stalo meme.


Facebook je mnohými označovaný za umierajúcu platformu, kde prím hrajú reklamy, odpad generovaný umelou inteligenciou a falošné správy. Súčasné dianie je dôkazom toho, že spomínaná kritika je zrejme na mieste. Ako upozorňuje web Kotaku, najpopulárnejším príspevkom na Facebooku bol v januári očividný fejk vytvorený umelou inteligenciou.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Najväčšou iróniou je to, že obrázok pôvodne zdieľala poľská stránka ako vtip na konto neautentického AI generovaného obsahu zaplavujúceho Facebook. Následne ho prevzala rumunská stránka zdieľajúca AI odpad, ktorej sa podarilo získať na príspevku milióny reakcií.

Príspevok mesiaca

„Každý detail som pripravila s láskou, ale zdá sa, že nikoho to nezaujíma,“ znie popis pri obrázku, na ktorom pózuje hrdá pekárka s veľkým koňom vyrobeným z chleba. Tento štýl popisu je typický pre „engagement bait“ príspevky generované umelou inteligenciou, ktorých cieľom je získavať reakcie za každú cenu. Tento príspevok zverejnený stránkou Faithful nie je výnimkou. Ako je zrejme každému jasné, chlebový kôň je fejk vytvorený umelou inteligenciou a spomínaná stránka je spamerský profil zaplavujúci Facebook podobným obsahom.

View on Threads

Chlebový kôň je výnimočný tým, že v lovení reakcií sa stal najlepším z najlepších. Nenašli by sme žiadny príspevok, ktorý by v priebehu januára na Facebooku získal toľkoto reakcií. Spamerská stránka z Rumunska prekonala aj najväčšie médiá a svetoznáme celebrity.

Na sociálnej sieti X sa objavili príspevky upozorňujúce na to, že chlebovému koňovi dal srdiečko aj sám Mark Zuckerberg. Toto tvrdenie sa však nedá overiť, lebo chlebový kôň bol medzitým z Facebooku odstránený a k originálu sa nedostaneme. Presnejšie povedané, dostaneme sa len k ozajstnému originálu, ktorým nebol príspevok na Faithful.

Určite si prečítaj:

Tetovania nás spasia: Umelá inteligencia dokáže kopírovať naše tváre a hlasy, s jednou vecou má ale problém

Tá irónia!

S chlebovým koňom pôvodne prišla poľská satirická stránka Polska w dużych dawkach, ktorá ho zdieľala ako príspevok, ktorý si uťahuje práve z hlúpych AI generovaných príspevkov. „Táto žena upiekla chalkoňa, ale nikto jej nezagratuloval,“ znie popis obrázka. Chalkôň je slovná hračka, ktorá v sebe spája koňa a chalu, druh tradičného židovského chleba.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Poľský chalkôň získal „len“ 11-tisíc reakcií a 1 500 komentárov, jeho kultúrny dopad bol však v Poľsku obrovský. Vtip sa stal veľkým meme a zareagovali naň viaceré významné značky ako napríklad Dr Oetker, Ikea, mBank, Żabka a dokonca aj poľská rozviedka.

Príbeh chalkoňa výborne ilustruje dva prístupy k obsahu generovanému umelou inteligenciou. Kým pre Poliakov bol AI hnoj zdrojom posmechu a pobavenia, na stránke Faithful sa mu podarilo získať trakciu a stať sa najpopulárnejším príspevkom na sociálnej sieti. Nebolo by sa tak stalo, ak by veľký podiel z reakcií netvorili skutoční ľudia, ktorí chalkoňa vnímajú ako skutočnú vec.

Určite si prečítaj:

Hľadanie partnera sa v budúcnosti stane poriadne divnou činnosťou: Urobí to za nás umelá inteligencia


Tagy:
REKLAMA
Peter Strhan
V EMEFKE pôsobím od roku 2017, teda od samotného založenia portálu. Mojou vášňou je internetová kultúra, súčasné trendy a svet humoru a memes, ktorým sa venujem aj vo svojich článkoch.Okrem toho ma zaujímajú témy z oblasti vedy, technológií a histórie. Blízko mám aj k umeniu a hudbe, a vždy si nájdem čas na pútavú vernisáž alebo dobrý koncert. Mojím cieľom je prinášať čitateľom obsah, ktorý ich pobaví, inšpiruje a zároveň rozšíri ich obzory.
Najčítanejšie
Podobné