Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 27.4.2024
sk
Jaroslav
cz
Jaroslav

Fenomén Barbenheimer v Japonsku spôsobil kontroverziu. Diváci volajú po bojkote Barbie aj Oppenheimera

Štúdio muselo hasiť nečakaný problém.


Jedno meme spôsobilo v Japonsku poriadnu kontroverziu, ako píše aj portál Variety. Najprv trochu kontextu: Snímky Barbie a Oppenheimer sa ešte pred premiérou stali súčasťou internetového fenoménu Barbenheimer. V rámci neho fanúšikovia tvorili vtipné memečká, v ktorých oba filmy kombinovali a tiež vyzývali ľudí, aby v rámci jedného dňa zašli na Barbie aj Oppenheimera.

Svojím spôsobom tak išlo o dokonalý virálny marketing, ktorý tvorcov nič nestál a filmom jednoznačne pomohol. Barbie aj Oppenheimer bodovali u kritikov aj divákov a stali sa kasovými hitmi.

Je ale pravdou, že v niektorých častiach sveta majú predsa len menšie problémy. Reč je v tomto prípade o Japonsku. Pokiaľ si však myslíš, že ťažkosti tam má hlavne dráma Oppenheimer o výrobe atómovej bomby a jej zhodení na Hirošimu a Nagasaki, tak sa mýliš. Je síce pravdou, že Nolanov epos ešte v Japonsku nemá stanovenú premiéru, ale tá je podľa všetkého len otázkou času.

Fenomén Barbenheimer v Japonsku spôsobil kontroverziu. Diváci volajú po bojkote Barbie aj Oppenheimera
MovieStillsDB / Universal Pictures

Výzvy na bojkot

Problémom vlastne nebola ani snímka Barbie. Tŕňom v oku japonských divákov sa v skutočnosti stalo jedno memečko, ktoré spadá pod fenomén Barbenheimer. Na ňom vidíme Oppenheimera, ako v náručí nesie Barbie, pričom za nimi stúpa atómový hríb.

Mohlo by ťa zaujímať:

Juraj Slafkovský prišiel do Bratislavy osláviť výročie draftu. Prekvapením bol preňho tento netradičný darček

Japonskí diváci však na tomto obrázku nevideli nič vtipné a na sociálnych sieťach uviedli, že nukleárne útoky, pri ktorých zahynulo viac ako 200-tisíc ľudí, naozaj nie sú na smiech.

Rozhneval ich aj fakt, že tento obrázok lajkol oficiálny profil štúdia Warner Bros. s textom „Toto leto si budeme pamätať“. Tým to ale neskončilo. Na sociálnych sieťach sa začal šíriť hashtag #NoBarbenheimer a výzvy na bojkot oboch filmov.

Fenomén Barbenheimer v Japonsku spôsobil kontroverziu. Diváci volajú po bojkote Barbie aj Oppenheimera
MovieStillsDB / Warner Bros.

Japonská pobočka Warner Bros. sa za svojich amerických kolegov ospravedlnila a vyzvala ich, aby vykonali nápravu. Napokon ospravedlnenie prišlo aj od celého štúdia. „Warner Bros. ľutuje svoju nedávnu necitlivú aktivitu na sociálnych sieťach. Štúdio sa úprimne ospravedlňuje,“ uviedli jeho zástupcovia vo vyhlásení. „Považujeme za mimoriadne poľutovaniahodné, že oficiálny účet americkej centrály pre film Barbie reagoval na príspevky fanúšikov Barbenheimer na sociálnych sieťach.“

Uvidíme teda, či sa japonskí diváci s podobným ospravedlnením uspokoja, alebo naplnia svoje hrozby a Barbie a Oppenheimera v kinách odignorujú.


Tagy:

Dušan Šutarík
Na EMEFKA píšem hlavne o filmoch a seriáloch.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.