Okrem nekonečnej nudy z domácej karantény postihli mnohých aj finančné problémy. Kto môže, pracuje z domu tak, ako doteraz, no sú aj takí, ktorí, bohužiaľ, prišli kvôli koronavírusu o prácu a teraz musia každú mincu otáčať trikrát.
Podľa portálu Interaksyon sa v takejto zložitej situácii ocitol aj CJ Banasihan z Filipín, ktorý poslal cez Facebook správu miestnemu úradu práce, ktorý má na starosti riešenie takýchto prípadov. Teda, iba si myslel, že píše správu im. V skutočnosti neposlal správu na úrad práce. Pomýlil si názvy inštitúcií DOLE a Dole.
DOLE je nielen filipínska skratka pre Department of Labor and Employment, čiže v preklade Oddelenie pre prácu a zamestnanosť, ale taktiež je to tá známa značka konzervovaného ovocia, ktorú nájdeš aj v regáloch našich obchodov. Jediný rozdiel je v tom, že ovocinárska firma má veľké len počiatočné D, a nie všetky písmená.
Správy, ktoré si Filipínec vymenil s ovocinárskou firmou
„Čo to má znamenať?! Kde je mojich 5000?!“ „Ahoj, CJ! Bohužiaľ, my nie sme Department of Labor and Employment (prekl. Oddelenie pre prácu a zamestnanosť) – my sme Dole Filipíny, preslávili nás naše sladké ananásy a iné produkty obsahujúce chutné konzervované ovocie.
Jediné, čo pre teba môžeme urobiť, je nasmerovať ťa na oficiálnu stránku Department of Labor and Employment. Mimochodom, ak sa cítiš vystresovaný, prečo nevyskúšaš našu osviežujúcu 100 % ananásovú šťavu? Nabudí ťa svojou prírodnou energiou, ktorá ťa vytrhne z tvojich trápení. Veľa šťastia! Želáme ti len to najlepšie, Dole Filipíny.“
„Ups, ospravedlňujem sa. Toto je iné Dole.“ „Nič sa nedeje, CJ. Dúfame, že sa tvoja žiadosť čoskoro dostane k správnemu adresátovi.“
Sorry na ? Dole PH
Gepostet von CJ Banasihan am Montag, 23. März 2020
CJ Banasihan žiadal 5000 filipínskych pesos ako príspevok v nezamestnanosti, čo je približne 90 eur. Keď si svoju chybu uvedomil, hneď sa ospravedlnil. Manažéri v DOLE to tak však nenechali a poslali mu domov konzervované ovocie v hodnote 5000 pesos. Dúfali, že mu takto aspoň trochu pomôžu.
Potom, čo CJ Banasihan dostal ovocie, nahral niekoľko fotiek s krabicami, ktoré mu poslali. Firme sa za ich štedrosť veľmi pekne poďakoval. „Ďakujem vám, Dole Filipíny. Nečakal som, že si vezmete moju správu k srdcu. A ďakujem aj všetkým, ktorí zdieľali moju správu a spravili z nej virálny post. Boh vám všetkým žehnaj.“
Thank you Dole PH hindi ko inexpect na tototohanin nyo yung message ko. ?? And thank you din sa mga nag share kaya…
Gepostet von CJ Banasihan am Sonntag, 5. April 2020
Spoločnosť Dole nakoniec na svojom profile zverejnila tento príspevok
„24. marca si nás facebookový užívateľ CJ Banasihan pomýlil s DOLE, čiže s Department of Labor and Employment. Žiadal od nás 5000 pesos ako finančnú pomoc počas epidémie COVIDu-19. Odpovedali sme mu, že my sme iné Dole, tá nadnárodná firma s ovocím.
Svoje peniaze od Department of Labor and Employment ešte asi nedostal, ale od nás dostal balíček našich výrobkov v hodnote viac ako 5000 pesos za to, že svojím virálnym postom rozjasnil každému deň. Koniec koncov, veríme že v týchto časoch je zdravie dôležitejšie než peniaze. A každý si zaslúži byť zdravý.“
Remember the viral post mistaking us, Dole PH, for a different DOLE? Our conversation with CJ didn't stop there. #SunshineForAll ☀️
Gepostet von Dole PH am Dienstag, 7. April 2020
Zdroj: interaksyon.com