Už dnes si budeš môcť zájsť do kín na novú drámu Influencerky. Tú natočil Szymon Gonera a ponúkne nám v nej pohľad do zákulisia internetových hviezd. A ten rozhodne nie je taký dokonalý, ako influencerské príspevky na sociálnych sieťach.
V tomto článku sa dočítaš o zaujímavostiach zo zákulisia tejto snímky. Dozvieš sa niečo o tom, aké by malo byť jej posolstvo, kto na nej pracoval a ako na ňu reagovali skutoční influenceri.
1. Film, ktorý by mali vidieť rodičia aj dospievajúci
Tvorcovia zdôraznili, že Influencerky sú podľa nich dôležitým filmom. Je smerovaný hlavne na tínedžerov, ale vôbec nezaškodí, ak si ho pozrú aj ich rodičia.
„Tento film je podľa mňa veľmi dôležitý pre mladých ľudí, ktorí snívajú o takejto kariére,“ vyjadrila sa herečka Joanna Koroniewska, ktorá v snímke stvárnila Paulu.
„Dôležitý je ale aj pre ich rodičov, ako som ja, pretože som matkou dospievajúcej dcéry, ktorá sleduje hlavne YouTube a sociálne siete. Tým deťom chýba reflexia, pretože sú v úplne inom svete. Aby ste sa do toho sveta dostali, oplatí sa pozrieť si tento film so svojím dieťaťom,„ dodala.
2. Reakcia skutočných influencerov
Snímku videlo aj viacero skutočných internetových influencerov, ktorí si vo filme aj zahrali. Režisér Szymon Gonera sa ich reakcie trochu obával, pretože ich svet nevykreslil príliš lichotivo. Ako ale prezradil, reakcie boli pozitívne.
„Bál som sa, pretože je to dosť kritický film. Myslel som si, že prídu reakcie typu: ‚Čo to o nás hovoríš?!‘,“ povedal Gonera. „Ale to sa nestalo. Všetci si mysleli, že to dopadlo dobre. A že musíme ukázať, že to, čo vidíme na obrazovkách telefónov, sú niekedy dva úplne odlišné svety.“
3. Influencerky natočil skúsený režisér
Szymon Gonera má ako režisér na konte celkom tri filmy (aj vrátane Influenceriek). Natočil dokumentárny film SuperHeroes a tiež krimi komédiu Wieczór kawalerski. Okrem toho sa ako scenárista podieľal na dráme Huśtawka a ako herec sa objavil v komediálnom seriáli Święta wojna.
„Vždy som chcel robiť filmy rôznych žánrov,“ povedal Gonera. „Sú filmári, ktorí vždy točia podobné filmy. A niekedy to robia bravúrne: ideme to pozerať a vieme, že to bude v určitom štýle. Mňa však zaujímajú rôzne témy a rôzne konvencie. Takže každý z tých troch filmov, ktoré som doteraz natočil, je úplne iný.“
4. Pre Karinu Rezner, ktorá hrá hlavnú postavu, išlo o filmový debut
Karina Rezner si vo filme zahrala hlavnú postavu, mladú influencerku Zosiu. Išlo pre ňu o prvú filmovú úlohu. „Som z toho nadšená. Stále študujem na divadelnej škole, ktorú čoskoro dokončím. Tento debut je pre mňa veľmi dôležitý,“ prezradila.
„Dúfam, že film bude sledovaný a diváci sa z neho poučia. Natočili sme ho ako varovanie, pretože odhaľuje pravdu o online šoubiznise a o tom, čo vidíme na Instagrame. Oslovujeme hlavne mladých ľudí, ktorí trávia pred obrazovkami veľa času.“
5. Herci lákajú na vizuálne pôsobivú snímku
Okrem dôležitej témy vynikajú Influencerky aj audiovizuálnou stránkou. „Film môže divákov zaujať svojou vizuálnou stránkou, ktorá je veľmi silná,“ povedala herečka Olga Kalicka, ktorá stvárnila Violu.
„Nakrúcali sme na Malte a na rôznych iných krásnych miestach. Na svoje si prídu aj milovníci módy, pretože kostýmy sú originálne a prepracované.“
6. Negatívne dopady popularity
Hlavnou témou filmu je honba za popularitou, ktorá však prináša aj negatívne stránky. „Kedysi sme sa porovnávali so spolužiakmi. Teraz sa porovnávame s celým svetom,“ vysvetlil režisér Szymon Gonera.
„Vidíme fotografie krásnych ľudí – často skrášľovaných filtrami – v exotických, rajských lokalitách a myslíme si, že taký je ich život. A myslia si to aj naše deti – 80 % detí a tínedžerov v Poľsku by sa chcelo stať influencermi.“ Dodal, že popularita má aj veľmi negatívne dopady, čo sa vo filme snažil zachytiť.
7. Herečku Olgu Kalicku scenár okamžite zaujal
Olga Kalicka si vo filme zahrala postavu Violy, ktorá hlavnej hrdinke Zosii otvorí dvere do sveta najobľúbenejších influencerov. Herečka sa vyjadrila, že scenár ju okamžite zaujal. „Spomínam si, že keď mi režisér Szymon Gonera zvolal a ponúkol mi túto rolu, povedal mi o štatistikách. Až 70 % tínedžerov by sa v budúcnosti chcelo stať influencermi,“ uviedla.
„Musím priznať, že ma to zarazilo a povedala som: ‚V poriadku, pošli mi scenár.‘ A to bol vlastne dôvod, prečo som rolu prijala. Chceli sme ukázať, že to, čo vidíme na obrazovkách smartfónov, je len vybraný fragment reality a veľa sa deje aj na druhej strane.“
8. Ide o prvý poľský film s podobnou témou
Tvorcovia film prezentujú ako vôbec prvý poľský film s témou sociálnych sietí a influencerov. Zdá sa však, že nebude jediný. Svoj vlastný celovečerák totiž už pripravuje aj režisérka Maria Sadowska.
Tá sa tiež chce zamerať na odvrátenú stranu influencerov a špeciálne na tých, ktorí sa dopúšťajú zločinov a násilia a napriek tomu zarábajú obrovské peniaze.
9. V snímke si zahralo aj viacero skutočných influencerov
V snímke sa v menších úlohách objavilo aj viacero skutočných poľských influencerov. Patria medzi nich Michał Piróg, Anna Maria Olbrycht, Kevin Lutolf, Wojciech Gola, Paulina Stojanowska, Sandra Dorsz či Barbara Sarah Szczypiór.
10. Influencerky ukážu rozdiel medzi sociálnymi sieťami a skutočným životom
Dráma Influencerky sa točí okolo mladej Zosie (Karina Rezner), ktorá práve začína kariéru ako internetová hviezda. Keď sa dozvie, že ju jej partner podviedol, rozhodne sa prijať ponuku slávnejšej influencerky Violy (Olga Kalicka) a vyrazí na cestu do zahraničia za peniaze sponzorov.
Navštevuje tie najkrajšie exotické lokality a naberá nových fanúšikov. Keď sa ale dostane medzi elitu poľských influencerov, zistí, že tento svet rozhodne nie je taký ružový, ako si pôvodne predstavovala.
Vo filme sa objavia aj Kamil Wodka, Mateusz Banasiuk, Joanna Koroniewska, Rafał Królikowski, Magdalena Czerwińska či Patryk Szwichtenberg. Film natočil Szymon Gonera. Námet je určite aktuálny a zaujímavý a ponúka možnosť vytvorenia silnej drámy (možno s trochu satirickým nádychom).
„Je to film o dobe, v ktorej žijeme,“ zdôraznil režisér s tým, že chcel ukázať negatívne stránky podobného života. „Byť slávnym a používať filtre nerieši žiadne problémy. A popularita má aj veľmi negatívne dopady.“ Film do našich kín vstupuje od 12. septembra.