Našim štvornohým domácim miláčikom chceme určite dopriať len to najlepšie! A aj oni si zaslúžia vyhodiť si niekedy z kopýtka (či z pazúrikov). Môžeš im ponúknuť kvalitné granule, ale aj luxusnejšie jedlo. Čo sa ale týka nápojov, tam veľký výber naši zvierací kamaráti nemajú. Ako ale píše aj portál France24, nemusia si vystačiť len s vodou.
So zaujímavým spôsobom, ako potešiť domáce zvieratá, totiž prišla firma Muttley’s Estate z Nového Zélandu. Tá totiž začala predávať víno určené pre domácich miláčikov! Nemusíš sa však ľakať, alkohol sa v ňom nenachádza. Toto nealkoholické víno a ďalšie podobné nápoje firma predáva pod hravými názvami ako Pawt, Champawgne, Purrno Noir či Sauvignon Bark. V prípade ich názvov sa teda očividne pohráva s anglickými významami slov „labka“ (paw), „pradenie“ (purr) či „štekot“ (bark).
Víno, ktoré pomáha
Firma Muttleys Estate uvádza, že jej nealkoholické nápoje predstavujú „perfektného spoločníka pri oslave s vaším chlpatým členom rodiny“. Majiteľ celého podniku John Roberts sa vyjadril, že s výrobou vína pre domácich miláčikov začal, keď videl podobné produkty v zahraničí. Prekvapilo ho, keď tam natrafil napríklad na pivo pre psíkov, a rozhodol sa vyskúšať niečo podobné.
Pri výrobe využil znalosti svojich rodinných príslušníkov, ktorí prevádzkujú veterinárnu farmaceutickú spoločnosť. Vďaka ich odborným znalostiam sa mu podarilo vyrobiť produkt, ktorý zvieratám nielenže neškodí, ale dokonca je pre nich prospešný. Víno im podľa Robertsa pomáha ostať v pokoji pri stresových situáciách, napríklad počas ohňostrojov.

„Pre domáce zvieratá neexistovala žiadna holistická možnosť výživy, len ich proste niečím nadopovať,“ vysvetlil. „Zistili sme, že môžeme urobiť viac než len pochúťku pre domáce zvieratá.“ Netradičné víno si medzi majiteľmi psov a mačiek získalo veľkú popularitu nielen na Novom Zélande, ale aj v Austrálii. Roberts uviedol, že jeho firma by chcela rozšíriť pole pôsobnosti aj do Ázie či Severnej Ameriky. Jedným z dôvodov, prečo jeho víno uspelo, je podľa neho aj to, že Novozélanďania sú veľkí milovníci tohto nápoja. „Nie som si istý, či by to vyvolalo rovnaký záujem, ak by sme to predávali ako ďalšiu maškrtu pre domáce zvieratá,“ povedal. O jeho produkt však už prejavili záujem aj v Thajsku a Japonsku a momentálne hľadá zákazníkov aj v Spojených štátoch amerických a Veľkej Británii.
Export do zahraničia však občas naráža na menšie problémy, keďže colné úrady si myslia, že sa vo víne nachádza alkohol. „Niektoré colné úrady sa snažia zaviesť dovozné alebo vývozné dane z vína, až kým si neuvedomia, že nie je alkoholické. Zatiaľ sme to vždy dokázali vysvetliť,“ dodal Roberts.