Máme tu pre vás nový diel seriálu FUNNYBIZ, v ktorom vás budeme zoznamovať so zaujímavými podnikateľmi zo Slovenska a Česka, ktorým nechýba nápad, kreativita, humor a jednoducho sa to rozhodli robiť inak.
Ročne navštívia cca pätnásť krajín a vlastnia Mamke – značku, ktorá to povie na rovinu na čierno-bielych kusoch oblečenia. Tomáš spolu s jeho priateľkou a ich tímom sídlia v Prievidzi, kde v office, v ktorom nechýba Xbox, Red Bull chladnička či tulivaky, aj všetko vyrábajú. Najstarší člen tímu má 26 a najmladší 18, a všetci sú rodinne prepojení. V office im nehrá hudba, ale Suits alebo FIFA na Xboxe. 🙂
Sleduj Mamke na sociálnych sieťach: Facebook | Instagram
Kedy ste začali budovať MAMKE a čo bolo pre vás impulzom?
Začali sme v zime 2017, keď sme cestovali po juhovýchodnej Ázii a impulzom bolo hlavne to, že chceme ísť trochu viac medzi ľudí, kedže sme dovtedy pracovali online na webstránkach a aplikáciach. E-shop sme oficiálne spustili 1.6.2017.
Aká bola prvá vec, ktorú ste ponúkli na predaj?
Prvé boli smaltované hrnčeky, no ešte pod iným brandom. Úplne prvá vec pod Mamke bolo detské body a ženské tričko. Bolo to 28.4.2017 a tešil som sa ako malé dieťa.
Ako každý startup, aj vy ste určite mali ťažké začiatky. Ako dlho trvalo, kým ste sa dostali do povedomia ľudí?
Prekvapivo to netrvalo dlho, do povedomia sme sa dostali po cca 2 mesiacoch od spustenia. Mali sme už nejaké skúsenosti z iných projektov, a hlavne sme mali silný pre-launch + naše reklamy s kontroverznými detskými vecami mali veľký dosah. V podstate sa v marketingu pohybujeme už cca 7 rokov, takže som trošku vedel, čo a ako robiť.
Mimochodom, zaujímavý názov. Prečo MAMKE?
Pôvodne to mal byť darčekový obchod pre rodičov, keďže som nevedel, čo kúpiť mamke na vianoce. Koncept sa potom zmenil, ale názov ostal. Možno hlavne preto, že už sme mali logo a doménu. Naviac bola možnosť kúpiť aj mamke.com, ktorú sa nám nedávno konečne podarilo získať, takže o dôvod viac.
Kde beriete inšpiráciu? Nestáva sa, že vám konkurencia kradne nápady alebo naopak, obvinia vás, že ste im ukradli nápad vy?
Konkurencia nás vykráda často, avšak čo nechápu, je fakt, že Mamke je a snaží sa byť značka, nie len firma, ktorá ti predá nápis na tričku… A zase druhá vec je, že na Slovensku moc kvalitnej konkurencie nie je, čo je aj na škodu, ale aj výhoda. Iné je to pre nás v rámci EÚ, kde ešte nič neznamenáme.
Prečo sú všetky veci ladené do čierno-biela?
Pretože čierna je krásna, a v bielej nie je v lete teplo.
Ktoré motívy sú najžiadanejšie? Máte svojho favorita – obľúbený výrobok?
Nerád by som prezrádzal konkrétne, ale mám vieš kde a keby mamka vedela sú asi top a kopa ľudí si nás s nimi spája… Moje obľúbené sú tie, ktoré ešte nie sú v predaji, pretože všetky novinky najskôr testujeme na nás.
Nestretli ste sa s tým, že niekto nepochopil váš humor a sarkazmus? Ako pociťujete spätnú väzbu?
Veľmi veľa ľudí, čo nám paradoxne aj pomohlo. V začiatkoch sme nemali veľký budget na reklamu, a to, že hejteri komentovali naše reklamy, nám získavalo väčší dosah. Čo sa týka spätnej väzby, som rád, keď zákazník, ktorému sa niečo nepáči aj napíše prečo. Bohužiaľ, sú aj takí, ktorí chcú len hejtovať a zhadzovať, ale v našej komunikácii platí, že ako ty ku nám, tak my k tebe.
Na čom aktuálne pracujete? Môžeme sa tešiť na novinky?
Je toho viac. Z krátkodobého hľadiska sa pripravujeme na Vianoce, naše vianočné eventy a rozšírenia našich vecí do kamenných predajní. Z dlhodobého už pracujeme na Mamke 2.0, čo bude úplný refresh Mamke, ale o tom ešte nič neprezradím. Nuž, je sa na čo tešiť.
PS: Neznášame, keď naše veci niekto nazve veselé, vtipné, humorné a podobne…
Ďakujeme za rozhovor a prajeme vám ešte veľa úspechov! ?
Venuješ sa aj ty niečomu podobnému? Je aj tvoj biznis niečím kreatívny, výnimočný alebo poznáš niekoho, o kom by sme mali napísať? Ozvi sa nám na mail sefredaktor@emefka.sk
Titulná fotka: emefka.sk