FUNNYBIZ: Mešuge – tričká, s vtipnými nápismi, ktoré sa zapáčia aj tvojej babke

Tričká s nápismi, ktoré ti zodvihnú kútiky úst.

Na novú časť seriálu Funnybiz ste si museli chvíľu počkať, ale rozhodne to stálo za to. Ak tento koncept nepoznáte, tak sa môžete tešiť na zaujímavých podnikateľov z Česka a Slovenska, ktorí do svojich produktov vložili kreativitu, originalitu a niektorí aj humor. Jednoducho sa to rozhodli robiť po svojom.

Volajú sa Mešuge a ich tričká sú presne také, aké pri tomto názve očakávaš. Šikovne sa hrajú so slovami a motívmi, ktoré nikomu nie sú cudzie. Výsledkom sú tričká s vtipnými nápismi a motívmi, na ktoré by rozhodne nešomrala ani tvoja babka. Zhovárali sme sa so Zuzanou Mešuge Köszeghy, ktorá nám o nich prezradila viac.

Sleduj Mešuge na sociálnych sieťach: Facebook | Instagram

Na začiatok nám povedzte, kto stojí za značkou Mešuge.

Na začiatku sme boli dvaja. Zuzana a Pedro. Kamoši z práce. Potom sme uzavreli manželstvo – každý svoje – a do nášho tímu pribudol môj manžel Dušan. Vzhľadom na to, že je technický typ, s radosťou sme mu prenechali všetky problémy s registračnou pokladnicou a podobnými nevyhnutnosťami, ku ktorým sme si nestihli vytvoriť bližší vzťah.

S nápadmi na tričká prichádzame všetci traja, ale sem-tam s niečím prídu aj naši kamaráti. Sú veľmi šikovní :).  

Aký je príbeh tejto značky, ako Mešuge vzniklo?

Mešuge vzniklo na pive. Vždy po niekoľkých kolách sme sa dostali k tomu, že poďme robiť tričká, poďme dať dokopy nápady, pripraviť návrhy. Ale viete, ako to býva s pivnými rečami. Veľmi dlho sme ich len viedli. Až prišiel bod zlomu, keď nás prestalo to kecanie baviť a pustili sme sa do práce.

Odkedy existuje značka Mešuge?

Na trhu sme od roku 2013. Odvtedy funguje náš eshop a facebooková stránka.

Prečo ste sa rozhodli práve pre takýto názov?  

Ľudia sa často smejú, keď vidia veľké logo Mešuge. Pýtajú sa, či vieme, čo to znamená. Samozrejme, vieme. Hľadali sme niečo jednoduché, čo si okamžite zapamätáte a vryje sa to do vašich sŕdc zlatými písmenami :). Zároveň sme chceli, aby bolo jasné, že sa neberieme vážne. Mešuge je presne o tom.

Sú to veselé tričká s nápadom. Pravidelne ich testujeme na neznámych ľuďoch, ktorých stretávame. A je to potvrdené. Vyvolávajú dobrú náladu. Bez toho, aby skĺzavali do takého toho „pivného humoru“. Aj keď na pive to všetko začalo.

Prečo ste sa rozhodli práve pre biznis s tričkami?

Mali sme vznešené ciele. Napríklad: chceli sme vidieť ľudí v pekných, veselých tričkách. Ale aj trochu prozaickejšie. Dvaja z nás okrem tričiek robia v reklame. Chceli sme vlastný projekt, ktorý by nám umožnil realizovať naše nápady bez toho, aby nám do toho kecal niekto ďalší. V reklame sa tomu vyhnúť nedá, v Mešuge sa dá všetko :).

Okrem tričiek riešime aj tašky. Jeden čas sme robili aj plagáty, ale to sme momentálne opustili. Časom sa k nim možno vrátime, možno vymyslíme niečo iné.

Ako prichádzate na nápady na tričká?

Kedy ako. Ja mám najradšej, keď sa niečo objaví len tak – medzi rečou. Bez veľkého trápenia. Niektoré veci však potrebujú ležať v šuflíku. Napríklad Obilný operátor. S nápadom prišiel náš kamarát Adam. Vedeli sme, že je to dobré, ale vizuálne sme to nevedeli dotiahnuť. Po niekoľkotýždňovom trápení sme operátora odložili. Musel dozrieť ako žito. Vrátili sme sa k nemu o pár mesiacov. S odstupom to šlo akosi jednoduchšie. Teraz patrí medzi obľúbené Mešuge tričká.

Chystáte aj nejaké ďalšie tričká?

Vždy sú nejaké ďalšie. Radi by sme rozšírili detské tričká, ale nejaké nápady máme rozpracované aj pre dospelých.

Kde všade sa dajú Mešuge veci kúpiť?

Jediná istota v tomto smere je náš eshop www.mesuge.sk. Počas roka zvykneme chodievať aj na „živé“ predaje – na rôzne markety a trhy, ale je to len párkrát a vždy niekde inde. Naposledy sme boli v Malackách. Ďalší podobný predaj zatiaľ nemáme naplánovaný.

Máte do tohto roka nejaké predsavzatia aj so značkou, ktoré by ste si chceli splniť?

Neviem, či predsavzatia, ale plány máme. Pred nami je optimalizácia eshopu. To je prvá a veľmi dôležitá úloha, ktorú chceme začať riešiť teraz, začiatkom roka. Nebudú chýbať nové tričká, tašky, možno ani nový Mešuge produkt. Všetko je otázkou času, ktorý nie vždy máme, ale v tomto roku ho budeme intenzívne hľadať.

Koho považujete za vašu konkurenciu?

Každé tričko s dobrým nápadom. Takže to máme dosť drsné :).

Čím boli inšpirované jednotlivé motívy, viaže sa k niektorému z nich nejaký vtipný príbeh?

Každé tričko má nejaký príbeh. Aj keď sú skôr krátke ako vtipné.

Napríklad Bradyslávu sme vymysleli na bratislavskom Urban markete v stánku, keď okolo nás prešlo asi 20 bradatých mužov za minútu. So Psom na oko prišla moja kozmetička. Všimla si, že ľudia začali hovoriť namiesto päsť na oko, pes na oko. Jelenček vznikol doslovným prekreslením jazykolamu našej výroby Jeleň je len jeden, takže na tričku je každé zviera, strom, hríb aspoň 2x a len ten chudáčik jeleň je len jeden.

Akí ľudia si nakupujú vaše Mešuge tričká?

Inteligentní optimisti so zmyslom pre humor.

Ktoré z vašich motívov sú najžiadanejšie?

Našimi headlinermi sú Chlap hrdina a Žena kosť. V tesnom závese je ASAP, Jelenček, Miss dobrej nádeje, Dovidopo, Lav is in dí ér. Z noviniek sa dobre chytilo Lečo.

Ďakujeme za rozhovor a prajeme všetko dobré! 🙂

Venuješ sa aj ty niečomu podobnému? Je aj tvoj biznis niečím kreatívny, výnimočný alebo poznáš niekoho, o kom by sme mali napísať? Ozvi sa nám na mail [email protected]

Zdroj obrázkov a titulnej fotky: EMEFKA

Reagujte!
Grr Grr
0
Grr
Fuuj Fuuj
1
Fuuj
Fňuk Fňuk
0
Fňuk
Jeej Jeej
5
Jeej
Uups Uups
0
Uups
Haha Haha
3
Haha
Woow Woow
0
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
Činnosti z detstva, na ktoré sme príliš starí, no radi by sme si ich zopakovali

Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME