FUNNYBIZ: Onaque – dizajnové tričká, ktoré si ťa získajú svojím dôvtipom

Ich Jánošík to má na háku, a čo ty?

S novým mesiacom je tu aj nový FUNNYBIZ rozhovor. Ak netušíš, o čom točíme, tak v krátkosti: rubrika Funnybiz sa zameriava na slovenských a českých podnikateľov a značky, ktoré sú niečím iné, originálne, a hlavne svojím spôsobom vtipné.

Tentokrát sme oslovili značku Onaque, za ktorou stojí Viktor Karvai so svojou manželkou Marianou. Ich tričká nás okamžite zaujali premakaným dizajnom a akonáhle sme videli web, na ktorom sa prezentujú, bolo nám jasné, že ich musíme vyspovedať.

Okrem tričiek nájdeš v ich ponuke aj super kryty na mobil. Ako sa k nápadom na tieto veci dostali, a prečo sa rozhodli založiť Onaque, nám prezradili samotní tvorcovia.

Sleduj značku Onaque na sociálnych sieťach: Facebook | Instagram

EMEFKA
Kedy ste so značkou začali a čo bol váš prvý impulz?

Keďže som vizuálne založený človek, pri všetkom sa pozerám hlavne na to, ako to vyzerá. To robím aj pri oblečení. Začal som mať pocit, že si pri nákupoch nedokážem vybrať – chýbala mi farebnosť a originalita. Asi pred troma rokmi mi napadlo, že oblečenie, ktoré by som rád nosil, si najlepšie vymyslím sám. Po dvoch rokoch navrhovania vzniklo v roku 2018 ONAQUE.

Z čoho vyplýva názov Onaque a prečo ste sa rozhodli pre takúto variáciu s písmenom Q?

Výber samotného názvu bol zložitý proces, ktorý trval asi pol roka. Celé mi to však v jedno ráno cestou zo servisu vyriešili Junior s Marcelom v rannej šou, kde zaznelo slovo onakvé. V tej chvíli som vedel, že toto je to správne meno. Keď som si to však napísal na papier, neprišlo mi to také zaujímavé. Preto som to zmenil na ONAQUE – písmeno q sa mi vizuálne strašne páčilo a celé to pôsobilo zahranične, ale zároveň po vyslovení aj slovensky.

EMEFKA
Živíte sa len touto značkou alebo je to len niečo ako koníček?

ONAQUE nás zatiaľ neživí, vyžaduje si skôr investície. Na začiatku to bol hobby projekt – každý z nás má iné hlavné zamestnanie. Ja pracujem v reklamnej agentúre a Mariana v súkromnej materskej škole. Spätná väzba od zákazníkov nás ale presviedča, že sa ONAQUE oplatí venovať stále viac času.

Kto vymýšľa námety na produkty?

Väčšinou spoločne, niekedy každý zvlášť. Vždy však o nápadoch diskutujeme. Následne ich testujeme na rodine, kamarátoch a kolegoch.

EMEFKA
Máte veľmi pekne dizajnovo spracované nielen produkty, ale aj samotný web. Kto sa na dizajnoch podieľal? Je to niekto z tímu, alebo externý človek?

Ďakujem za pochvalu. 🙂 Celú značku ONAQUE, logo, produkty, web aj sociálne siete navrhujem ja. Grafikou sa živím, je to pre mňa projekt, kde som sám sebe šéfom. Naučil som sa pri ňom aj programovať weby aj nastavovať e-shop.

Nosíte aj vy ako majitelia značky tieto tričká?

Jasné, niekedy mám osobne pocit, že nechodím v ničom inom. 🙂 Nosením sa snažíme značku zviditeľňovať.

Kde všade môžeme nájsť vaše produkty?

Nájsť nás môžete na www.onaque.sk, kde máme e-shop, v Pokrok shope, v Bleble v Bory Lamač, v Place store na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave, ďalej sú to Miestni v Banskej Bystrici, a tiež na eshope www.merch.sk. Pracujeme však usilovne na tom, aby sme sa s našimi zákazníkmi stretli aj osobne na rôznych rínkoch, marketoch a festivaloch. Čerstvou správou je, že sme boli vybraní na Pohodu, takže srdečne očakávame každého v našom stánku.

EMEFKA
Akí ľudia si nakupujú vaše výrobky?

Naše tričká kupujú ľudia mladší aj starší, ktorí majú radi netradičné „onakvé“ tričká, ktoré sú farebne ilustrované a niektoré vyjadrujú aj určitý postoj.

Nazbierali ste si počas pôsobenia firmy Onaque aj nejaké vtipné príhody? Podeľte sa o nejakú, ak máte.

Prednedávnom si tričko s Ľudovítom Štúrom objednala zákazníčka, ktorá pracuje v Jazykovednom ústave Ľudovíta Štúra SAV. Tričko Jánošíka sme zase posielali do Čiech pánovi s priezviskom Jánošík. Od ďalšej zákazníčky sme zase dostali pozvánku prednášať o ONAQUE na Ekonomickej univerzite.

Vtipných tričiek je na trhu viacero, vďaka čomu sa vám podarilo presadiť?

Myslím si, že je pred nami ešte dlhá cesta k presadeniu sa na slovenskom trhu, ale možno je to kombináciou dobrého nápadu, spracovania a skvelých obchodných partnerov, u ktorých máme tričká v predaji.

Stalo sa vám už, že vás niekto kopíroval? Ako ste to riešili? Prípadne, neobvinil niekto vás, že ste mu ukradli nápad?

Zatiaľ nás ešte nikto nekopíroval, dúfam, že k takej situácii ani nedôjde. Naše dizajny vytváram a kreslím ja osobne, takže o kopírovaní nemôže byť reč.

Ktorý z motívov je najpredávanejší?

Za ten krátky čas, čo sme na trhu, vedie zatiaľ naša trojica Slovákov – Jánošík, Štúr a Štefánik.

Onaque
Mali ste niekedy na vaše produkty aj negatívne ohlasy?

Zatiaľ nie, dúfajme, že ani nebudú. Snažíme sa vytvárať tričká, ktoré sú nielen pekne nakreslené, ale aj kvalitné. Na kvalite si dávame obzvlášť záležať.

V minulosti ste mali dostupné dizajny Figa borová alebo Pablo tescobar – v akých množstvách tričká vyrábate? Ak niekto túži po konkrétnom dizajne, asi by nemal dlho premýšľať, lebo je možné, že sa vypredá?

Áno, mali sme ich na začiatku v predaji, chceli sme však ponuku postupne obmieňať. Zo začiatku sme vytlačili z každého dizajnu 30 kusov a čakali sme, čo sa stane. Našťastie sa ujali Slováci, a postupne sme aj umelcov na čele s Fridou rozšírili o Van Gogha.

Onaque
Inšpiruje vás pri podnikaní nejaká slovenská alebo zahraničná značka?

Veľa slovenských značiek ma svojím spôsobom inšpiruje, sledujem ich tvorbu. Páči sa mi štýl ilustrácie Grega Guillemina.

Na aké nové dizajny sa môžeme v budúcnosti tešiť?

Na nových designoch momentálne pracujeme a už čoskoro ich budeme postupne predstavovať. Nechajte sa prekvapiť 🙂

Viktorovi a Mariane ďakujeme za rozhovor a prajeme im veľa šťastia! 🙂

Onaque

Titulná fotka: EMEFKA

Venuješ sa aj ty niečomu podobnému? Je aj tvoj biznis niečím kreatívny, výnimočný alebo poznáš niekoho, o kom by sme mali napísať? Ozvi sa nám na mail [email protected]

Reagujte!
Grr Grr
0
Grr
Fuuj Fuuj
0
Fuuj
Fňuk Fňuk
0
Fňuk
Jeej Jeej
9
Jeej
Uups Uups
1
Uups
Haha Haha
0
Haha
Woow Woow
0
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
Holub menom Armando bol vydražený za 1,5 milióna dolárov. Čím je výnimočný?

Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME