V rámci rubriky Funnybiz ti prinášame rozhovory s ľuďmi, ktorí sa rozhodli rozbehnúť netradičný biznis. Buď sú to tričká s originálnymi motívmi a nápismi, nevšedné darčeky alebo originálne produkty, aké inde nenájdeš.
Po dlhšej odmlke tu máme nový FUNNYBIZ rozhovor, v ktorom sme vyspovedali 28-ročného Filipa, ktorý stojí za značkou Šlofikáreň. Spolu so svojím ďalším členom Majom momentálne makajú na e-shope Šlofikáreň, kde nájdeš všetko, čo ti nesmie pri tvojom pravidelnom šlofíku chýbať.
Sleduj Šlofikáreň na sociálnych sieťach: Facebook | Instagram
Ako vznikol nápad na vytvorenie značky/biznisu Šlofikáreň?
Nápad vznikol na základe mojej obľúbenej činnosti. Jedného dňa, zhodou okolnosti po šlofíku, mi napadla myšlienka založiť eshop, kde budem predávať relaxačné produkty. Kedže som šlofikár, tak som to nazval Šlofikáreň, čo si myslím, že jasne vystihuje podstatu. Nasledovalo asi 5-6 mesiacov plánovania, získavania rôznych kontaktov a dodávateľov. Priorita bola ponúkať kvalitné produkty, napr. hojdacie siete a kreslá, ktoré predávame, sú ručne vyrábané v Brazílii či Kolumbii a sú naozaj top.
Ako vznikol názov a logo?
Čo sa týka loga, tak som mal podmienku, že tam musí byť leňochod a káva. Myslím, že po šlofíku nie je nič lepšie, ako dať si dobrú kávičku, proste to k sebe pasuje. V logu sa objavuje jeden z našich sloganov, “maňana será otro día”, ktorý znamená, “aj zajtra je deň”.
Keď sa povie Mañana, väčšina ľudí si predstaví, čo toto slovo znamená. Španielsky výraz pre ráno, či zajtrajšok. Neznamená to však len “zajtra”, ale tiež, že sa vec odkladá: zajtra to možno bude, ale možno nie, kam sa ponáhľať? To sa netýka však objednávok. K tým pristupujeme maximálne zodpovedne a korektne.
Je Šlofikáreň váš hlavný príjem alebo sa tomu venujete iba vo svojom voľnom čase?
Je to tak 50/50, keďže pracujem aj školstve. Spätná väzba našich zákazníkov nás však utvrdzuje v tom, že do Šlofikárne sa oplatí venovať svoj čas a energiu.
Predávate u vás nielen vtipné tričká, ale aj rôzne kreslá a hojdacie siete, jednoducho všetko, čo je skvelé pre dobrý šlofík. Čo je najpredávanejšie?
Zo začiatku som veľmi nerozmýšľal nad predajom tričiek. V podstate som to bral len ako doplnkový tovar. Po spustení eshopu sme však zaznamenali veľký záujem o tričká. Na základe toho sme sa rozhodli rozšíriť ich o ďalšie motívy.
Najpredávanejšie zo všetkých produktov sú hojdacie kreslá (vajíčka). Ďalej sedacie vaky, ktoré najčastejšie nakupujú školy do družín. Čo sa týka tričiek, tak najpredávanejšie sú: šlofík je moje kardio, nestresujem a spiaca princezná.
Ako vznikali námety na vaše tričká?
Väčšina z týchto námetov vznikla spontánne, no s niektorými námetmi mi pomohli aj priatelia. Grafické spracovanie som si väčšinou spracovával sám, kedže na strednej škole som študoval propagačné výtvarníctvo.
Kto u vás najčastejšie nakupuje? Sú to firmy alebo jednotlivci?
Väčšinou sú to jednotlivci, nasledujú školy, detské centrá, kaviarne, knižnice a podobne. Keďže ponúkame aj prenájom oddychovej zóny (pozostávajúci zo sedacích vakov, nafukovacích vakov a iných), tak objednávajú aj rôzne firmy, ktoré organizujú festivaly, workshopy, firemné akcie. Oddychové zóny si však objednávajú aj jednotlivci napr. na rôzne oslavy, narodeniny atď.
Ako najradšej oddychujete vy?
V hojdacej sieti, s kávou v ruke. Ideálne niekde pri mori na pláži alebo v horách. Vtedy sa zbavím všetkých negatívnych myšlienok a prichádzam na nové inšpirácie a nápady.
Nepremýšľali ste nad tým, že by ste zo Šlofikárne urobili niečo viac ako len e-shop? Napríklad nejakú vychillovanú kaviareň?
Zrejme nám vidíte do hláv. Momentálne máme rozpracovaný projekt na kaviareň v “maňana” štýle a verím, že budúci rok o takomto čase vás do nej pozveme.
Pri čom sa dokážete najviac zabaviť?
Hlavne pri športe a s ľuďmi, ktorých mám rád.
Myslíte si, že v dnešnej dobe ľudia zabúdajú na relax?
Myslím, že áno. Aj keď je pravda, že momentálne žijeme v uponáhľanej dobe, keď musí byť všetko hneď a teraz. Každý by si však mal nájsť na seba aspoň chvíľku času a proste vypustiť starosti z hlavy. Aj keď len na 20 minút. Takáto mañana nie je luxus a nezodpovednosť, ale nutná prevencia pred vyhorením a nebezpečnými zdravotnými problémami.
Kto alebo čo vás najviac v živote a v podnikaní inšpiruje?
Veľmi obdivujem ľudí, ktorí sa dokázali vypracovať sami, bez zbytočných rečí a sťažovania sa. Veľa ľudí sa sťažuje na svoj život, ale nespravia nič preto, aby sa mali lepšie.
Filipovi ďakujeme za rozhovor a prajeme celej Šlofikárni veľa šťastia! 🙂
Venuješ sa aj ty niečomu podobnému? Je aj tvoj biznis niečím kreatívny, výnimočný alebo poznáš niekoho, o kom by sme mali napísať? Ozvi sa nám na mail sefredaktor@emefka.sk
Zdroj obrázkov: EMEFKA