Ako už je pár dní známe, slovenská hokejová reprezentácia odohrá základnú skupinu budúcoročných hokejových majstrovstiev sveta v Košiciach. Hlavným dôvodom bolo, že tentoraz chceli vyjsť v ústrety fanúšikom z východu Slovenska, čo niektorých „blavákov“ zrejme pobúrilo a vyvolalo búrlivú diskusiu.
Dnes už síce človek nevie, čo z toho Golonku vyšplechne, no zdá sa, že stále má čím prekvapiť. Nikto nečakal, že bude z toho tak na prášky a rozhodnutie SZĽH zhejtuje pod čiernu zem. „Viete čo? Ja sa len usmievam, lebo to neviem pochopiť,” skonštatoval 80-ročný „Žiletka”.
https://www.facebook.com/1651379061564191/videos/1689468327755264/
Pádne dôvody
Pán Golonka nám na porovnanie prezradil, že si nevie predstaviť ako by česká reprezentácia hrala na majstrovstvách sveta v Plzni alebo Liberci, a nie v Prahe. Avšak hlavným dôvodom jeho smútku a pobúrenia je 500 kilometrová cesta do metropoly východu, kde zrejme furt nič nie je. A ani tie diaľnice nie sú hotové. „Neviem, kto by išiel štyri alebo päť hodín na hokej,” poznamenal niekdajší slávny útočník. Ako bývalý revolucionár zo šesťdesiateho ôsmeho má zadarmo vlak, no on nevie, kto by mu zaplatil cestu. Ešte dodal, vraj prostriedky na takýto výletík nemá nik z jeho generácie a on si nemôže dovoliť zaplatiť hotel v Košiciach. Chlopi, v tých Košicoch máte asi draho, keď už ani Žiletka si nemôže dovoliť hotel a „tie iné záležitosti“. Zlatý klinec jeho monológu bol výrok „My sme neni chudobní, ale niektorí sú veľmi chudobní.“ Koho mi to len pripomína?
Reakcia legendy vyvolala odozvu verejnosti
Samozrejme, odozvy ešte smutnejších východniarov na sociálnych sieťach nedali na seba dlho čakať. Každá tragédia je v podstate príležitosť, a tak vznikla stránka Hľadá sa ubytko v Košiciach pre Jožka Golonku – na prvý pohľad seriózna, na ten druhý už nie. V skutočnosti si z neho len riadne robia srandu. Na stránke tvorcovia vyjadrili sklamanie z faktu, že sa ešte stále dokážeme takto deliť na pupok sveta – Bratislavu a zvyšok Slovenska. Preto sa dobrí ľudia z východu rozhodli, že mu pomôžu v ťažkej situácii a ukážu mu kvalitné šenky, chlebíčky s pravým maslom a veľmi krásne dievčatá. Nuž, uvidíme, ako to celé dopadne. Kebyže mám nejaký priestor pri Steelke, hneď sa chopím príležitosti, naštartujem podnikavého ducha a otváram krčmu „Golonkova brusla“. Niekde k WC šupnem rozheganú posteľ a biznis vybavený.
Marketing jak oči
Keď sme pri tom marketingu, najlepšie z tejto situácie vyťažila automobilka Škoda Auto Slovensko, ktorá takisto nezaháľala a priživila sa na virále Golonka vs. vlaky do Košíc. Títo dobrosrdeční ľudia sa s tým nebabrali a ponúkli mu rovno auto s plnou nádržou, aby náš chudáčik nemusel svoje ťažko vykorčuľované peniaze míňať na 5-hodinovú jazdu vlakom. Ktovie či by ho nebolo lepšie prevážať rovno sanitkou, Predsa len, Jožko už nie je najmladší a aj v hlave to má zrejme trochu pomýlené z toľkých hokejových otrasov…
Reakcie ľudí boli samozrejme rôzne. Každopádne Škoda okrem iného ponúkla jednoduchú inšpiráciu marketérom, ako robiť reklamu trefne, aktuálne, lacno a hlavne menej otravne.
Vážime si energiu a bojovnosť, ktorú Jožko Golonka venoval nášmu hokeju. Preto mu na budúce Majstrovstvá radi poskytneme…
Posted by Škoda Auto Slovensko on Saturday, May 26, 2018
Zdroj: sport.aktuality.sk, Tomáš Kotlárik RTVS, Škoda Auto Slovensko
Titulná fotka: sport24.pluska.sk