Google sa rozhodol neposkytnúť reklamné priestory pre aplikácie, ktorých funkciou je sledovanie užívateľa druhým užívateľom, informuje CNET. Takzvaný stalkerware býva používaný žiarlivými partnermi či bojazlivými rodičmi na to, aby vždy vedeli, kde, čo, ako a s kým robí ich milovaná osoba. Samozrejme, bez jej vedomia.
Sledovacie aplikácie nie sú povolené na platformách Google a Apple. Zákaz reklám, ktorý sa dostane do platnosti v auguste, slúži na ďalšie obmedzenie dosahu týchto neetických aplikácií a zúženie ich potenciálnej zákazníckej základne.
Pestrý výber aplikácií dokáže plniť rozmanité funkcie – od čítania správ, monitorovania hovorov, sledovania histórie webového prehliadača, kradnutia hesiel až po umožnenie prístupu k mikrofónu, foťáku či lokalite. Tieto možnosti sa, samozrejme, dajú využiť nielen pri znepríjemňovaní života blízkym osobám, ale aj pri narušovaní bezpečnosti firiem či štátnych inštitúcií.
Google bans ads for "stalkerware" apps, invasive programs often used by jealous exes or abusive partners to secretly spy on people. https://t.co/y6O4KlDKEU pic.twitter.com/vkcqLLB5T2
— Gizmodo (@Gizmodo) July 13, 2020
Tento zákaz je zo strany Googlu ďalší zo série krokov, ktoré majú pomôcť chrániť užívateľov pred sledovaním zo strany druhých užívateľov. Veľké technologické firmy predsa nechcú, aby im bežní ľudia liezli do kapusty, a monopol na sledovanie si ponechávajú vo vlastných rukách.
Zdroje: cnet.com