Gordon Ramsay, šéfkuchár svetového mena a držiteľ až 17 Michelinských hviezd, je známy nielen svojím kulinárskym umením, ale aj nekompromisným vystupovaním. Tentokrát sa podelil o jednoduché pravidlo, na ktoré by mal myslieť každý, kto si ide dať jedlo v reštaurácii. Ako upozorňuje Nový Čas, určitá vec môže byť signálom, že kvalita reálne zaostáva za sľubmi.
Ramsay otvorene kritizuje reštaurácie, ktoré bez dôkazov označujú svoje jedlá ako „slávne“, „legendárne“ či „najlepšie v krajine“. Podľa neho sú tieto frázy len marketingový balast, ktorý nemá s realitou nič spoločné. Ak za ním, samozrejme, nestoja konkrétne ocenenia alebo recenzie.
Jeho najdôležitejšia rada sa však týka samotného jedálneho lístka. Ramsay upozorňuje, aby si si dával pozor na špeciality, ktoré sú označené ako „menu dňa“ – najmä ak ich je podozrivo veľa. „Tieto špeciálne jedlá tam nie sú preto, že sú výnimočné, ale preto, aby sa ich reštaurácia zbavila. Keď ich je desať naraz, o žiadnej špecialite nemôže byť reč,“ hovorí Gordon Ramsay.

Keď jedlo sklame
Ak už si zaplatíš za luxusný hotel, automaticky očakávaš určitý štandard, vrátane kvalitného jedla. Veď dobrá kuchyňa patrí k celkovému zážitku. No niektorí hostia namiesto gurmánskeho pôžitku zažili hotové fiasko. V hotelových reštauráciách im priniesli jedlá, na ktoré by si netrúfli ani odvážlivci zo súťaže v prežití. Od praženíc s farbou ako z chemického laboratória až po pečivo obrastené plesňou – tieto hotelové pokrmy boli všetko, len nie príjemným prekvapením.