Sobota 27.4.2024
Jaroslav
Jaroslav

Horor, ktorý divákov núti utekať z kina. Novinka The Outwaters je podľa recenzií poriadne mrazivým zážitkom

Niektorí intenzitu pozoruhodnej hororovej novinky nedokázali rozdýchať.

V histórii kinematografie máme viacero hororov, ktoré boli pre divákov také intenzívne, desivé či brutálne, že masívne odchádzali z kín, prípadne rovno dostávali infarkty. Najnovšie sa k podobným titulom zaradila hororová novinka The Outwaters, píše portál LADbible. Snímku v štýle found footage natočil začínajúci režisér Robbie Banfitch.

Rozpráva príbeh skupiny priateľov, ktorí sa vydajú do Mohavskej púšte v Kalifornii, aby tam nakrútili hudobný videoklip. Keďže sa však pohybujeme v žánri hororu, je jasné, že skupina natrafí na niečo poriadne nebezpečné. Niečo, čo sa vymyká ľudskému chápaniu. Hlavné úlohy si zahrali Robbie Banfitch, Angela Basolis, Scott Schamell, Michelle May, Leslie Ann Banftich a Aro Caitlin.

Niektorí diváci utekali z kina

Snímka si v Spojených štátoch odbila premiéru 9. februára a viacerí kritici a diváci ju prirovnávajú k legendárnemu hororu Záhada Blair Witch. Podľa divákov ide o poriadne desivý zážitok, ktorý mali viacerí problém rozchodiť. „Film ma ohromil tak veľmi, že sa moje monitorovanie srdca na Apple Watch neustále vypínalo kvôli vysokej srdcovej frekvencii,“ napísal jeden z divákov. „Tento film je priamym výletom do pekla.“

Ďalší z divákov sa vyjadril, že film má „jedny z najdesivejších a najtraumatickejších scén, aké som kedy vo found footage horore videl“. Nie všetci diváci však boli úplne spokojní. „Stále The Outwaters spracovávam,“ napísal jeden z nich. „Zo zvuku sa mi nepríjemne točila hlava až tak, že som musel odísť z kina a vyvracať sa. To sa mi ešte nikdy nestalo. Je to skôr znepokojujúci film než vyslovene desivý.“

Kritici Banfitchov film väčšinou chválili, na stránke Rotten Tomatoes71 % pozitívnych recenzií s priemerným ratingom 8 / 10. Konsenzus znie: „The Outwaters môže na niektorých divákov pôsobiť frustrujúco zdržanlivo, ale je to ambiciózny a efektívny kúsok found footage hororu.“ V našich kinách sa ho síce nedočkáme, ale časom bude iste k dispozícii na rôznych video-on-demand službách. Jeho kvality si tak budeme môcť overiť na vlastnej koži.

filmová novinka, horor, The Outwaters
Cinedigm

Dušan Šutarík