Hotely, stavebníctvo i potraviny: Ľudia odhalili šokujúce tajomstvá svojich zamestnaní. Niektoré radšej ani nechceš vedieť

Súčasní aj bývalí zamestnanci zdieľali so svetom tajomstvá svojich profesií.


7. Domy sa stavajú len „naoko“

Údržbár sa zas podelil o to, ako to funguje v stavebníctve. Domy sa niekedy podľa neho stavajú tak, aby prešli len „naoko“. Čo nie je vidieť, to sa nerieši. A ak sa o pár mesiacov objavia praskliny či chyby, povie sa, že „to sa len dom usádza“. Pravdou však je, že sa stavalo nepoctivo.

8. Nekupuj marinované mäso – môže byť pokazené

Podľa pracovníka mäsiarstva sa mäso, ktoré už začína strácať čerstvosť, jednoducho naloží do silne korenenej marinády. Tá zakryje nepríjemný zápach a zákazník nič netuší.

Shutterstock

9. Čistota v hoteloch je otázna

Pracovníčka malého hotela priznala, že paplóny a prikrývky sa perú len vtedy, ak je to úplne nevyhnutné. Dokonca aj v prípadoch, keď na nich bol viditeľný krvavý fľak, musela upratovačka trvať na tom, aby to šlo do práčovne.

10. Čo vlastne dostaneš po spopolnení?

Pracovník pohrebníctva hovorí, že ľudia si často mylne myslia, že urny obsahujú jemný popol. V skutočnosti ide o rozdrvené úlomky kostí. Spopolnenie nezanechá popol ako z ohňa, ale skôr niečo ako drsný piesok.

Shutterstock

11. Knižné vydavateľstvá a realita publikovania

Knižný editor sa podelil o to, ako si vydavateľstvá vyberajú knihy, ktoré publikujú. „Pokým nemáš veľkú fanúšikovskú základňu na sociálnych sieťach, máš veľmi malú šancu, že ti veľké vydavateľstvo vydá knihu,“ uviedol používateľ Redditu. Keby si aj dostal šancu, zarobiť na knihe by bolo podľa neho extrémne ťažké. Ak ju chceš ozaj vydať, choď vlastnou cestou, radí. Vydavateľský biznis sa z 95 percent točí len okolo zisku, nie kvality.

12. Život právnikov a alkohol

Byť právnikom znie prestížne, no má to svoju odvrátenú stránku. „Tretina z nás aktívne pije, tretina je v liečení a zvyšní tiež nemajú zdravý vzťah k alkoholu,“ priznal sa jeden právnik. Neustále pohotovosti, obrovský tlak a zodpovednosť bez priestoru na chybu si berú svoju daň.

Shutterstock

13. Poškodený materiál? Hlavne, že zmizne zo skladu

Zamestnanec firmy dodávajúcej strešný materiál opísal neveselú prax z vlastnej skúsenosti. Pracoval nielen v sklade, ale aj ako vodič rozvážajúci objednávky k zákazníkom. Tvrdí, že množstvo poškodeného tovaru sa úmyselne expeduje len preto, aby sa ho sklad zbavil. Nejde pritom o ojedinelé prípady, ale o bežnú súčasť fungovania. Kvalita a spokojnosť zákazníka ide bokom – hlavné je, aby sa tovar evidenčne odbavil.

Mohlo by ťa zaujímať:

Chodil na Oxford, teraz robí kuriéra. Virálny príbeh muža ilustruje, že s trhom práce niečo nie je v poriadku


Tagy:
Nicolette Ftáčková
Vyštudovala som žurnalistiku a moja láska k písaniu sa zrodila už v detstve, keď som sa zvykla zavrieť do izby a hodiny písať rôzne príbehy. Zaujíma ma aktuálne dianie doma i v zahraničí, no môj záber tém je veľmi široký. Rada píšem o zaujímavých ľuďoch a hľadám inšpiratívne príbehy. Spoločenské a LGBTI+ témy sú mi blízke.
Najčítanejšie
Podobné