Kedysi bol v spoločnosti zaužívaný stereotyp gamera ako mladého a neatraktívneho muža s nízkou úrovňou osobnej hygieny a štýlu. Nešťastníka s chabými poznatkami o ženskom pohlaví a ešte biednejšími praktickými skúsenosťami. Tento hrozný stereotyp sa určite nezakladá na pravde a patrí na smetisko dejín. Však?
Dnes je gamerská komunita oveľa pestrejšia ako v minulosti, ale aj napriek tomu sú jej súčasťou indivíduá, ktoré svojím konaním presne zodpovedajú starým karikatúram hráča. Ako inak by sa dalo vysvetliť pohoršenie, ktoré vyvolalo anatomicky presné vyobrazenie ženskej postavy?
Príliš realistická grafika?
Herné spoločnosti sa vždy rady pýšia grafikou svojich titulov. Výnimkou nie je ani pripravovaná Horizon Forbidden West od vydavateľstva Sony. Sony sa na sociálnych sieťach pochválilo sériou obrázkov, na ktorých ilustruje, ako bude pokračovanie Horizon Zero Dawn vyzerať na jednotlivých generáciách konzol Playstation.
Obrázok, ktorý zobrazuje detail tváre hlavnej hrdinky Aloy vo verzii pre najmodernejšiu Playstation 5, vzbudil nečakane veľa pozornosti. Viditeľné sú na ňom pehy, drobné vrásky, póry, a čo je najdesivejšie – drobné chĺpky!
Spôsob, ako svetu ukázať, že si nikdy v živote nevidel reálnu ženu zblízka
Túžia po realistickej grafike v hrách, avšak asi nie až po tak veľmi realistickej grafike – taká je reakcia istej skupiny gamerov. Drobné chĺpky, ktoré sa prirodzene vyskytujú na tvári asi každého človeka bez rozdielu pohlavia, považujú niektorí ľudia za niečo nechutné, čo podľa nich nemá miesto v hre.
Don’t know if you heard but Aloy has a beard 🤭 pic.twitter.com/R3eXjC9yrL
— Eric Bourdages (@EZE3D) February 15, 2022
Na sociálnych sieťach si mnohí kladú otázku: „Prečo má Aloy bradu?“ a je veľmi ťažké rozlíšiť, kedy ide o trolling a kedy o autentické pohoršenie. Samozrejme, pod každým takýmto príspevkom sa objaví kopa komentárov od naštvaných, prípadne pobavených ľudí (prevažne žien), ktorí pripomínajú, že k ženskému telu patrí aj ochlpenie.
Zdá sa, že nastáva doba, keď dostupné technológie ešte viac než kedykoľvek predtým nútia vývojárov zamýšľať sa nad vizuálnou identitou hry a rozhodnúť sa, či pre svoje postavy zvolia cestu prísneho fotorealizmu, alebo nejaký voľnejší štýl, ktorý im umožní ignorovať niektoré prvky prítomné v skutočnom svete.