Hraný remake klasického animáku Snehulienka už má za sebou premiéru. Pokiaľ si sa aspoň trochu zaujímal o svet filmu, iste ti neuniklo veľké množstvo kontroverzií, ktoré sa s ňou spájali. Štúdio Disney je tak zrejme rado, že má už konečne premiéru z krku.
Ako ale píše portál Deadline, pohľad na doterajšie tržby nedáva príliš veľa dôvodov na optimizmus. Iste, asi nikto nečakal masívny hit, ale predstavitelia štúdia sa stále mohli chlácholiť tým, že obyčajných divákov a rodiny s deťmi kontroverzie nezaujímajú a proste vyrazia do kina na novú rozprávku. To sa ale nestalo.

Rozprávka divákov do kín nenalákala
Film Marca Webba s masovým 270 miliónovým rozpočtom si totiž za prvý víkend z domácich trhov odniesol len chabých 43 miliónov. To je ešte menej, než predikovali pesimistické prognózy (tie tipovali približne 60 až 70 miliónov). Je to dokonca menej než štart slabučkého Dumba, aj ten totiž dokázal za prvý víkend utŕžiť 46 miliónov.
Celkovo má momentálne Snehulienka s tvárou Rachel Zegler na konte 86,1 miliónov dolárov. Zrejme by sa v tejto chvíli dalo hovoriť o prepadáku. V porovnaní s ostatnými hranými remakmi z Disneyho stajne ide o katastrofálne čísla. Pre porovnanie: Popoluška odštartovala za 67,8 milióna, Malá morská víla za 95,5 milióna a Vládkyňa zla za 69,4 milióna dolárov.

Aby toho nebolo málo, ani recenzie nie sú príliš pozitívne. Niektorým sa síce snímka páčila, väčšina však dáva palec dole, o čom svedčí aj skóre na Rotten Tomatoes (43 % pozitívnych recenzií s priemerným ratingom 5,00/10).
Diváci sú o niečo ústretovejší, keďže Snehulienke udelili prostredníctvom CinemaScore známku B+. Ale v porovnaní s ostatnými Disneyho remakmi je aj táto známka prekvapivo nízka. Predchádzajúce filmy totiž väčšinou zbierali známku A, prípadne A-.
Na filme sa teda kontroverzia zrejme silno podpísala. Rozpočet sa ale navyšoval aj kvôli pandémii a viacerým dotáčkam. K tomu si treba pripočítať ešte náklady na marketing, ktoré tiež neboli nízke, a máme tu hotovú finančnú pohromu porovnateľnú s druhým Jokerom. Štúdiu, zvyknutému na veľké hity, sa na ňu iste nebude zabúdať ľahko.