Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Štvrtok 28.3.2024
sk
Soňa
cz
Soňa
, Sonja, Sonia

Prvé zmienky o mejkape pochádzajú už zo starovekého Egypta. Už vtedy ľudia používali prototypy očných liniek a mejkap nosili ako ženy, tak aj muži. Odvtedy sa kozmetika a vnímanie mejkapu dramaticky zmenilo. Dnes sa trendy menia každú sezónu a preferencie Sloveniek sa konštantne rozvíjajú.

Táto téma zaujala aj tím analytikov z Picodi.com, a tak sa rozhodli vytvoriť report, ktorý je založený na odpovediach z ankety. Na tú im v júni 2020 odpovedalo cez 9300 ľudí zo 44 krajín sveta.

Koľko peňazí minú ľudia zo Slovenska na kozmetiku ročne? Ktoré faktory ovplyvňujú nákup kozmetiky? Čo si myslia muži a ženy o ekologickej kozmetike? A ako sme na tom v porovnaní s inými krajinami?

Krása má svoju cenu

https://www.picodi.com/sk/nakup-hlavou/kozmeticke-preferencie-slovakov

Kozmetické taštičky Sloveniek sú asi dosť veľké – priemerne obsahujú až okolo 24 produktov. Nie je teda zvláštne, že typická Slovenka minie za rok na kozmetiku okolo 273 €. Na druhej strane, z 24 produktov regulárne používajú iba 10. Môže to byť aj preto, že až 36 % Sloveniek nakupuje kozmetiku do rezervy, keď je v zľavách. 38 % nakupuje kozmetiku, ak sa im minie, a 26 % kedykoľvek chce.

Ako si Slovenky vyberajú kozmetiku? Najviac opýtaných žien (až 64 %) vybralo cenu ako hlavný faktor pri kúpe. Na značke kozmetiky záleží 33 % opýtaných a 52 % vyberá podľa ingrediencií. Menej podstatné sú názory influencerov (18 %), špecialistov (26 %) alebo známych (16 %).

Ak si zoberieme fakt, že najviac opýtaných nakupuje hlavne podľa ceny, nie je ničím zvláštnym, že iba 18 % žien preferuje prémiovú kozmetiku, ktorá je oproti obyčajnej drahšia. 57 % si občas takúto kozmetiku kúpi a 25 % si prémiovú kozmetiku nekupuje vôbec.

Cena je taktiež rozhodujúcim faktorom pri vyberaní medzi regulárnou a ekologickou kozmetikou, ktorá posledné roky naberá na popularite. Väčšina opýtaných žien (až 59 %) si kupuje “zelenú” kozmetiku, iba ak je cena rozumná. 29 % si stále kupuje ekologickú kozmetiku a 12 % sa o ekologické aspekty kozmetiky vôbec nezaujíma.

Zrkadielko, zrkadielko…

MAKE-UP PO SLOVENSKY
https://www.picodi.com/sk/nakup-hlavou/kozmeticke-preferencie-slovakov

Pre mnoho žien je mejkap neodmysliteľnou rutinou každé ráno. Avšak, 12,6 % Sloveniek vôbec nenosí mejkap. Medzi ostatnými ho 47 % nosí denne, 48 % niekedy a 5 % iba pri špeciálnych príležitostiach.

Koľko času trávia Slovenky pred zrkadlom? Medzi ženami vo veku 18 do 50 rokov trávi pri zrkadle až 53 % od 5 do 15 minút a 16 % to zaberie maximálne 5 minút. Až 31 % opýtaných Sloveniek trávi pred zrkadlom viac času, a to od 15 do 30 minút.

Kozmetická taštička priemernej ženy obsahuje množstvo produktov, vrátane niektorých rovnakého druhu. Štatisticky vlastnia Slovenky 6 rúžov, 3 ústne linky, 2 tvárenky, 3 maskary, 6 lakov na nechty a 6 tieňov na oči.

Cez zrkadlo

NAJVIAC POUŽÍVANÉ KOZMETICKÉ PRODUKTY
https://www.picodi.com/sk/nakup-hlavou/kozmeticke-preferencie-slovakov

Na Slovensku sú najpopulárnejšími kozmetickými produktmi riasenka, ceruzka na obočie, korektor, rúž a rozjasňovač a ženy minú na kozmetiku okolo 273 € za rok. A ako to je v iných krajinách alebo u susedov?

Česi minú menej ako Slováci – 232 € za rok. Najobľúbenejšie produkty sú takmer rovnaké – riasenka, korektor, rúž, ceruzka na obočie a mejkap.

Prekvapujúco, nemecké ženy minú na kozmetiku oveľa menej, okolo 197 € za rok. S 351 € na kozmetiku nás predbehli ženy zo Spojených štátov amerických.

Muži vs. kozmetika

https://www.picodi.com/sk/nakup-hlavou/kozmeticke-preferencie-slovakov

Čo si myslia o kozmetike muži? Za prvé, minú na kozmetiku omnoho menej peňazí ako ženy – 145 € za rok, čo je blízko polovici zo ženského rozpočtu na kozmetiku. Taktiež vlastnia menej kozmetických produktov (9 kusov), z čoho regulárne používajú iba 6. Čo je zaujímavé, iba 67 % opýtaných mužov si nakupuje kozmetiku samo – zvyšných 33 % priznalo, že im kozmetiku kupuje mama alebo partnerka.

Oproti ženám si muži nakupujú kozmetiku hlavne vtedy, keď sa im minie (70 %). Iba 19 % nakupuje kozmetiku vtedy, keď je v zľavách, a 11 % kedykoľvek chce. Takisto ako u žien, aj u mužov je hlavným faktorom pri kúpe cena (45 %). Stále je však podstatná aj značka (pre 42 %) a osobné preferencie (31 %).

Slováci si taktiež veľmi nekupujú prémiovú kozmetiku – 51 % priznalo, že ju nikdy nenakupuje, a 21 % niekedy. Ak ide o ekologickú kozmetiku, viac ako polovica opýtaných mužov (51 %) sa nezaujíma o ekologické aspekty v kozmetike. 37 % mužov zo Slovenska si kúpi ekologickú kozmetiku iba vtedy, keď je cena rozumná, a iba 12 % si ju nakupuje pravidelne.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.