Už ste niekedy premýšľali nad tým, ako sa asi cíti ten banán, ktorý vám pred chvíľou v reštike kuchár uflamboval? Alebo zápalka, ktorou ste si práve zasvietili sviečku? Alebo samotná sviečka? Tak potom určite bežte do Holandska, kde do vás jedno holičstvo vleje poriadnu dávku empatie voči týmto predmetom.
U klasického holiča je pravdepodobne povinnou výbavou holiaci strojček a gél na vlasy. Lenže Kapsalon Istanbul nie je také klasické holičstvo. Nachádza sa síce v bežných priestoroch, pracujú v ňom aj celkom bežní ľudia… Len technika, ktorou sa starajú o vlasy svojej klientely je minimálne veľmi pozoruhodná. V tomto holandskom salóne sa totiž žiadnych nožničiek ani hore spomínaného holiaceho strojčeka nedočkáte. Namiesto toho vám vykydnú na hlavu pár deci horľavej tekutiny a ak by ste už tohto samotného faktu neboli dostatočne v strese, tak vás ešte aj preventívne podpália.
Pohľad chlapca vzadu hovorí za všetko…
Jednoducho žijeme v dobe, kedy trhu vládnu inovácie, a starými dobrými nástrojmi na úpravu účesu už dnes veľa vody nenamútite. Chce to niečo nové, niečo kreatívne… A možno niečo tak trochu aj pre adrenalínových nadšencov, ktorí ešte nikdy nepočuli o tom, že zhorené vlasy smrdia a k*rva dlho dorastajú. Tak prišiel 39-ročný Kadir Demirel s technikou, ktorá bola inšpirovaná Tureckom (vraj tureckými kaderníkmi, no ja by som povedala, že skôr kebabom) a háro svojich zákazníkov upravuje ohňom a hrebeňom.
„Účes po takejto ohnivej procedúre vydrží dlhšie, dokonca mnohým klientom zmizli aj lupiny,“ hovorí Kadir, zároveň však varuje, aby to ľudia – z celkom očividných a pochopiteľných dôvodov – neskúšali samovoľne doma. Sám dlhý čas trénoval a učil sa, pred tým, ako sa pustil do reálnych hláv. Ak si kladiete otázku, koľko bláznov sa odhodlá kvôli zostrihu, ktorý dlhšie vydrží, podpáliť si hlavu, tak odpoveďou vám musí byť, že veľa. „Moji klienti sa neboja, naplno mi dôverujú. Najmenšie dievčatko, ktoré strihám, má len 7 rokov a jej rodičia sú s tým úplne v poriadku,“ konštatuje holič.
Zdroj: metro.co.uk
Titulná fotka: metro.co.uk