Spoločnosť Meta, pod ktorú spadajú sociálne siete Facebook, Instagram i Threads, oznámila, že plánuje veľkú zmenu. Chce obmedziť politický obsah na sociálnych sieťach.
Sociálny gigant pod vedením Marka Zuckerberga to prisľúbil minulý týždeň. Zmeny sa majú týkať konkrétne platforiem Instagram a Threads, informoval o tom portál CNN.
Výkonný riaditeľ spoločnosti Meta, ktorý dohliada na Instagram aj Threads, Adam Mosseri v sérii príspevkov oznamujúcich túto politiku uviedol, že spoločnosť nechce „proaktívne posilňovať politický obsah z účtov, ktoré nesledujete“.
Mosseri uviedol, že platformy budú používateľom stále zobrazovať obsah z účtov, ktoré sa rozhodli sledovať, ale dodal, že spoločnosť sa „vyhne odporúčaniu politického obsahu“ širším masám.
„Naším cieľom je zachovať možnosť ľudí vybrať si interakciu s politickým obsahom a zároveň rešpektovať chuť každého človeka naň,“ vysvetlil Mosseri.
Čo sa však považuje za politický obsah?
Niektorí spočiatku považovali rozhodnutie obmedziť politický obsah za pozitívne rozhodnutie, pretože potenciálne znižuje schopnosť platformy algoritmicky odporúčať falošný alebo poburujúci obsah.
Avšak mnohí sa pýtajú, ako a kto zadefinuje, čo je politický obsah a čo už nie. „Skutočnosť, že neexistuje žiadna definícia, je znepokojujúca,“ povedal pre CNN Judd Legum, ktorý píše nezávislý bulletin Popular Information.
„Výzvou je identifikovať, čo je a čo nie je politický obsah,“ odpovedal miliardár Mark Cuban na Mosseriho príspevok v službe Threads a vyjadril tak názor mnohých. Mosseri Cubanovi neodpovedal a Meta sa otázkam v tejto veci vyhýba.
„Zdá sa, že Meta nedokáže definovať politický obsah,“ povedal CNN Charlie Warzel, redaktor časopisu The Atlantic, ktorý sa zaoberá priesečníkom technológií, politiky a kultúry. „Aby som bol spravodlivý, je to ťažká otázka, najmä vo volebnom roku, pretože politika nie je nejakým úhľadne ohraničeným prvkom života – prelína sa s kultúrou, popkultúrou a správami o všetkom od technológií cez obchod až po zdravie a vedu.“
Toto obmedzenie by sa malo v budúcnosti dotknúť aj Facebooku, zatiaľ ale nebolo špecifikované ako a kedy.