Sociálne siete sa stávajú čoraz horšími. Nielenže v ľuďoch vytvárajú závislosť a pri mnohých ovplyvňujú duševné zdravie, ale taktiež už stratili svoj pôvodný cieľ, ktorým bolo spájať ľudí. V dnešnej dobe sú už len reklamným priestorom, čoho dôkazom je aj táto novinka. Instagram týmto krokom všetkých naštve, zavádza „reklamné prestávky“, informuje TechCrunch.
Instagram oznámil, že začína testovať „reklamné prestávky“, podobné tým na YouTube. Používatelia budú musieť čakať určitý čas, kým sa opäť dostanú k ďalšiemu obsahu. Skrátka, ide iba o ďalšie reklamy, tieto však jednoducho nescrollneš ďalej, budeš si musieť počkať, kým skončia, až potom uvidíš nasledujúci obsah.
Reklama, reklama a ďalšia reklama…
V súčasnosti sa s podobným problémom stretávajú používatelia na YouTube, kde sa bez prémiovej verzie služby videá takmer nedajú pozerať. Podobný koncept očividne začína integrovať aj Meta na Instagrame. Firma tvrdí, že vždy skúša nové formáty, ktoré by mohli byť cenné pre inzerentov.
Holy moly! Meta seemingly is now forcing us to watch ads in our feeds on Instagram!
— Dan Levy ✡ דניאל לוי (@TheDanLevy) June 1, 2024
The app legit stopped me from scrolling past this ad which is just a bonkers move to me. pic.twitter.com/740EXjGyl2
Ako by sa dalo čakať, ľudia sú z konania Mety naštvaní a veľké množstvo tvrdí, že ak by sa s niečím takým stretli, tak asi prestanú používať aplikáciu úplne. Zatiaľ nie je známe, či budú môcť tvorcovia obsahu nejakým spôsobom ovplyvniť reklamy, ale je to veľmi nepravdepodobné.