Influencer je slovo, na ktoré sú už mnohí ľudia alergickí, vrátane osôb, ktoré sú za influencerov považovaní. To, že má toto slovo a jeho význam veľmi zlú povesť, možno spôsobili aj ľudia, ktorí sa svojmu “influencerskému remeslu“ nevenovali tak, ako by možno mali.
Rovnako, ako to býva pri mnohých iných profesiách, aj influenceri môžu byť dobrí a zlí. No a práve na tých zlých poukazuje instagramový profil s názvom Cringefluenceři.
Influenceri a ich príjmy
Náplňou práce influencerov je z veľkej časti ich prezentovanie sa na sociálnych sieťach a svoje príjmy majú vo väčšine z spoluprác. Značky jednoducho využívajú ich dosah a veľké publikum, ktoré môžu ovplyvniť v nákupnom správaní. Aj keď sa to možno mnohým nepáči a odporúčajú takýmto ľuďom, aby šli radšej robiť poriadnu robotu, sú a budú medzi nami aj naďalej.
Medzi influencermi sa však dá nájsť aj niekto, kto je inšpiratívny, dokáže ti reklamu podať autenticky, a hlavne, nejde do každej spolupráce iba kvôli peniazom. Avšak potom sú tu tí druhí, ktorým je to úplne jedno. Jeden deň hovoria o udržateľnej móde a na druhý deň ich vidíš propagovať fast fashion značku. Nie každý influencer ovláda toto remeslo.
Práve na takých si posvietil instagramový profil @cringefluenceri. Zdieľa okaté príspevky, v ktorých rôzni influenceri „nenápadne“ propagujú produkty, prípadne inými nemotornými spôsobmi plnia svoje zadania, za ktoré im klienti zaplatili. Nuž, nie je influencer ako influencer. Ak si jedným z tých, ktorí sa ním snažia stať, daj si pozor, aby tvoje príspevky nevyzerali takto:
Slečna, ktorá si rada číta knižku vedľa zapnutej práčky
Autor profilu pod fotkami v popise uvádza vymyslené dialógy, ktoré by mohli prebiehať pri zadávaní reklamy agentúrou či samotnou značkou konkrétnemu influencerovi. Tie príspevkom ešte viac pridávajú na absurdnosti. Určite si však pri prezeraní fotiek od nešikovných influencerov mnohí z vás položia v duchu otázku: „Ako mohlo toto niekomu napadnúť?“