Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Štvrtok 18.4.2024
sk
Veľkonočný pondelok | Valér
cz
Velikonoční pondělí | Valerie
, Valérie, Valeria

Japonsko chce, aby mladí pili viac alkoholu a posilnili tak ekonomiku

Reakcie na kampaň sú podľa japonských médií zmiešané.


Mladšia generácia Japoncov pije menej alkoholu ako ich rodičia, čo zasiahlo príjmy krajiny z daní na alkoholické nápoje, akým je napríklad saké. Japonský daňový úrad preto prišiel s návrhom na celonárodnú súťaž nápadov, ako tento trend zvrátiť. Cieľom kampane Sake Viva! je prísť s plánom, ako spraviť pitie alkoholu atraktívnejším a tým posilniť priemysel. Informuje o tom spravodajský portál BBC.

Súťaž žiada ľudí vo veku 20 až 39 rokov o nápady, ako medzi ich rovesníkmi posilniť záujem o japonské saké, šóčú, whisky, pivo alebo víno.

Podľa organizácie, ktorá stojí za súťažou, viedli nové zvyklosti, čiastočne vyvolané pandémiou COVID-19, a tiež starnúca populácia k poklesu predaja alkoholu. Od súťažiacich očakávajú, že prídu s propagáciou, brandingom či dokonca pokrokovými plánmi s použitím umelej inteligencie.

Shutterstock

Reakcie na kampaň sú podľa japonských médií zmiešané. Zatiaľ čo niektorí kritizujú snahu podporovať nezdravé návyky, iní ponúkajú rôzne vtipné nápady, ako napríklad, že by mohli slávne herečky „účinkovať“ ako virtuálne hostesky v digitálnych kluboch.

Súťažiaci môžu svoje nápady posielať do septembra a najlepšie z nich budú rozvíjať ďalej s pomocou expertov. V novembri následne odprezentujú finálne návrhy. Podľa webstránky kampane sa japonský trh s alkoholom zmenšuje a výrazným faktorom za týmto trendom je staršia populácia spolu s klesajúcou pôrodnosťou.

Najnovšie dáta daňového úradu ukazujú, že ľudia v roku 2020 pili menej ako v roku 1995, pričom čísla klesli zo 100 litrov ročne na 75 litrov ročne. Postupne tiež rokmi klesli aj príjmy z daní za alkohol. Podľa novín The Japan Times predstavovali v roku 1980 asi 5 % celkových príjmov, zatiaľ čo v roku 2020 tvorili len 1,7 %.

Svetová banka uvádza, že takmer tretina (29 %) japonskej populácie je veku 65 rokov a viac, čo predstavuje najväčší podiel na svete. BBC v tejto súvislosti pripomína, že obavy o budúcnosť saké nie sú jediným problémom, ktorý to predstavuje pre japonskú ekonomiku. Rastú tiež, napríklad, obavy, či bude v budúcnosti dostatok mladých zamestnancov pre isté typy povolaní a starostlivosť o seniorov.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.