Štúdia, ktorá analyzovala státisíce dopravných nehôd, zistila, že majitelia niektorých značiek áut spôsobujú dopravné nehody častejšie ako iní.
Analyzovalo sa v nej viac ako 400-tisíc dopravných nehôd, z čoho vyplynulo, že pri kolíziách a dopravných nehodách u vodičov niektorých konkrétnych značiek vozidiel prevládali agresívne maniére a spôsobovali významný štatistický rozdiel.
Vodiči značiek Subaru, Porsche či BMW mali na svedomí priestupky ako jazda na červenú, predbiehanie cez plnú čiaru či prekročenie rýchlosti. Na opačnej strane rebríčka sa zase umiestnili vodiči značiek áut Škoda a Hyundai.
Podľa niektorých je však toto podobná téma ako to, či bolo skôr vajce, alebo sliepka. „Je to ako otázka, čo bolo skôr – sliepka alebo vajce? Vyberajú si agresívnejší vodiči určité autá alebo, naopak, vplýva na ich jazdu samotná značka?“ pýta sa Alan Tapp, vedúci tejto štúdie.
Je za tým marketing?
Alan zároveň tvrdí, že na vnímanie áut môže do značnej miery pôsobiť aj dizajn áut a marketingová komunikácia spoločností. Automobilky však tvrdia, že pre nich je bezpečnosť prvoradá. „Samozrejme, výrobcovia dodržiavajú všetky zákony a predpisy, to nespochybňujeme. Ale po tejto analýze by sme mali tlačiť na výrobcov a regulačné úrady, aby sa pozreli na to, aký môžu mať moderné marketingové techniky nepriaznivý vplyv na bezpečnosť na cestách,“ dodáva Tapp.